Golden girl vol 2

Efter jag ridit Pajen åkte jag till Axvall. Är SRCHAtävlingar ihelg så jag tänkte kolla lite. När jag satt och kikade blev jag så sjukt sugen att rida igen, så när jag kom hem tog jag ut lille Kajsa på en vända.
Har inte ridit henne ordentligt mer än max 5 ggr sen SMet i höstas utan bara lullat i skogen med grimma, men idag tog vi på stången.
Det är helt sjukt vilken fantastisk liten häst hon är! Allt funkade klockrent, visst blev hon trött fortare men det är ju inte så konstigt. Men lika mjuk och lyhörd som hon alltid varit, allt jag gjorde svarade hon super på, behövde bara tänka det jag ville göra och hon gjorde det. Satt och åkte runt och bara log. Hon är verkligen en underbar liten häst min tant! Är så tråkigt att hon hade det så kämpigt förra våren och att det märks att hon är gammal, hade hon bara varit 5 år så hade jag varit lycklig. Som tur är har hon dock inte hostat en enda gång i vår och totalt bara en gång sen jag flyttade hit. Pappersströ och så mycket utevistelse som möjligt har gjort gott.

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0