What's wrong?

Det är extremt jobbigt att det är så blött överallt. Går inte att rida någonstans. Försökte mig på någon form av träning på ängen med Pajen, men det var så blött och soggigt så det blev bara skräp av allt. Dessutom blir ju marken förstörd också... Om jag ändå hade haft råd att åka till ridhuset varje dag, eller ännu hellre, haft en egen ridbana på gården eller på ridavstånd hade det ju varit guld! Nåväl, fick till ett någotsånär pass på grusplan i alla fall. Tränade på flytta bogarna, går jättebra i vänster varv, men åt höger ville hon inte alls idag. Istället tyckte hon det var lämpligt att hoppa runt och stegra varje gång jag bad henne flytta. Tillslut förstod hon grejen och flyttade rätt, bad inte om många steg utan nöjde mig med 1-2

Efteråt stog vi och mös i solen. Har börjat borsta och göra iordning henne vid transporten så hon ska vänja sig vid den och inse att den inte är farlig på några sätt. Har gjort det i tre dagar och idag stod hon verkligen och sov medans jag borstade henne. Stretchade henne lite också och masserade lite medans hon sov. Var riktigt skönt väder!

Testade rida med Kajsas showträns idag för att se hur det passade, satt väl rätt ok, men var lite stort över öronen. Tog bild på henne med det men det verkar ha försvunnit från min telefon. Wierd...

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0