Wake up it's your birthday

Så var min födelsedag snart slut. Gick ut hårt med att forsova mig, vaknade 15 min innan jag skulle vara i skolan. Typiskt.
Hann dit så jag bara var typ 10 min sen och då hade dom inte riktigt kommit igång än så jag missade inget. Lyssnade på en föreläsning om immunförsvaret men var så sjukt trött första halvan eftersom jag inte druckit något morgonkaffe. Efter pausen blev det lite bättre.

När jag kom hem tog jag en tur med Pajen. Hon hade premiärrullat för iår men var inte så hemskt grisig ändå. Är fortfarande så blött överallt och jag tror hon hade lite träningsvärk från igår för hon kändes lite stel i början. Blev bara lite skrittjobb på gården. Jobbade mycket mjukgörande och flyttade bog och bak. Gick bra, och det var sjukt skönt väder. Efteråt stog vi och mös en stund i solen och jag flätade manen på henne

image description

image description

Nu verkar hon förstå att det går att stå brevid transporten utan att den äter upp en. Hon stog och sov medans jag pillade och fortsatte sova fast jag gick in i stallet för att hämta grejer.


Sedan var det dags för Kajsa att skos. Var ju veckan innan jul sist men hennes hovar växer så sakta och ännu långsammare på vintern. Är så synd att hon har så mjuka hovar, annars hade jag plockat bort skorna på henne och låtit henne gå barfota nu när hon inte rids så mycket. Men det tror jag inte skulle vara så mysigt för henne med hennes sockerkakor till hovar.

Efter hon var klar gjorde jag färdigt stallet och gick in och har suttit på soffan sen dess. Pratat lite med min familj som ringt och grattat. Visst är det kul att fylla år, men det vore ju roligare om ens favoritmänniskor hade varit här. Tror det är första gången jag inte har en tårta på min födelsedag...


Har även bestämt mig för att fylla 20 igen. Känner att jag behöver ett par år till på mig för att hinna med allt jag vill göra.


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0