Color the world

Haft SDI dag idag. Kort sagt kan man säga att det innebar att vi gjorde typ presonlighetstester och fick sedan fick man pricka ut på en karta vars man hamnar och på så sätt ta reda på vad man är för typ av människa, och vad man motiveras av..

Blåa personer motiveras av: osjälvisk-vårdande
Gröna: Analytisk-självständig
Röda: Resultatorienterade-styrande

Jag hamnade, inte ett dugg oväntat, på det röda området...

image description

Där pilen börjar är jag som "vanligt" och just vid pilspetsen är jag vid konflikter, alltså blir jag ännu rödare om någon bråkar med mig. Inte så oväntat det heller kanske...

Det som var intressant var att det bara vad jag och en till som var helröda, och den absoluta majoriteten i klassen blev nav, alltså i mitten, och väldigt många låg på grön grön/blå.

Nåväl, var en intressant dag och jag har fått många bra tips på vad man ska tänka på när man jobbar med människor som är av en annan färg än jag själv.

Ska få Jonas att göra testet nästa gång vi ses också, men jag har kraftiga aningar om vars han kommer hamna haha

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0