What a horse!

Alltså vilken liten häst jag hittat mig! Var till ridhuset som sagt och hade det för oss själva. En kvinna kom in och tränade sin hund i 10 min men bortsett från det var vi helt ensamma. Hon kollade liiiite på dörrarna men släppte det väldigt fort, så allt jobb vi gjorde förra gången har verkligen gett resultat!
La upp en box och tänkte leka lite med den, men det kom lite i andra hand. När jag började galoppera tappade jag hakan andra gången på den här veckan. Hon gick som en gul liten dröm! Galoppen satt som en smäck i båda varven från skritt och trav, kunde öka och minska farten bara med sätet. Stora och små volter var absolut inga problem. Har inte galopperat så mycket eftersom underlaget här inte har varit det bästa, så att hon bara flöt fram gjorde mig än en gång misstänksam över att någon varit och bytt ut henne! Och formen bara satt där, hon var rund och fin i kropp och steg. Har dock fortfarande lite svårt i vänster varv där hon vill tippa in, men det är mycket bättre än i vintras.

Eftersom det gick så vansinnigt bra tänkte jag ta tillfället i akt och testa något nytt, så vi testade lite förvänd galopp på stora Zat. Gick hur fint som helst. Hon bytte galopp nån gång, men orkade ändå ta sig runt ett par gånger i varje varv. Min lilla stjärna! Hon imponerar mig så mycket den lilla hästen.

Som avslutning travade jag runt i boxen från olika håll och kanter. Hon var så mjuk och följsam och jag satt på långa tyglar och styrde henne enbart med sätet. Att trava 90gradiga svängar var inga problem för henne.

När jag ridit klart var hon bra trött. Släppte henne medans jag plockade undan bommarna, men som vanligt följde hon bara efter mig som en stor gul hund. Typ övervuxen golden eller nått.

Ska snart åka in till stan och hämta mitt träns som jag glömde när vi var hos Hokkanen och tränade. Sara tog med det snäll som hon är och hennes kille spelar innebandy här på SLU varje torsdag. Skönt att slippa åka ända dit och hämta det. Tänkte faktiskt passa på att köpa lite godis också när jag ändå är inne i stan höhö.

image description



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0