Progress

Igår red jag hemma på stora ängen och det var första gången på riktigt länge jag kunnat galoppera utan att det blir stora gyttjehål efter varje hov. Var så skönt väder, soligt och varmt! Sånt gillas. Innan jag red masserade jag henne ute i solen medans hon stod och sov, och när Pajen var klar för dagen fick Kajsa samma behandling. Hon sov inte helt oväntat, ännu djupare än Pajen. Kan tillägga att hela gårdsplanen var täckt av ett lager Kajsahår som lossnade under massagen. Även jag hade fått päls.


Idag var vi till ridhuset. Pajen gick så fint på transporten och stog riktigt lugnt hela vägen. Hörde bara en spark på hela vägen. Framsteg!

Väl framme och uppe på hästryggen gick det... hmm... Rätt bra ändå. Uppvärmningen gick super, hon var mjuk fin och följsam! Sen hände något i mitten där hon inte alls ville vara med längre, huvuet var uppe i taket och allt var sjukligt intressant. Allt utom jag det vill säga.... Fick verkligen jobba på för att få hennes koncentration och uppmärksamhet igen, men efter ca 10-15 minuter insåg hon att jag faktiskt ville något där jag satt på ryggen och då gick det riktigt bra igen.
Har börjat mer och mer med spinträning och idag gick det väldigt bra! Hittills har hon ju inte riktigt velat flytta undan ordentligt åt höger utan svänger lite med alla ben åt olika håll samtidigt, men idag trampade hon rätt och höll baken centrerad! Åt båda hållen dessutom! Jag blev så stolt och även överaskad och förvånad.
Kan det ha något med att göra att jag börjat massera henne månne, ger så lite effekt så fort? Hmm, nå den som lever får se. Har i alla fall tänkt göra det ett par gånger i veckan.

Försökte även filma lite men eftersom filmkameran på min käre telefon inte är den bästa så blev resultatet inget att hänga i julegranen eller ens i en björk ute på gården.


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0