Perfect day

Vilken dag! Den blev bara bättre och bättre ju längre tiden gick!

Började med litteraturseminarium i morse. På väg in i skolan lyckades jag fippla kaffe över mig, mindre bra..
Resten av skolan flöt på utan några spektakulära händelser. Är sjukt peppad på utfodringskursen vi ska läsa nästa år, vill läsa den nu i stället för biokemin!

Kom hem och skulle åka med transporten till verkstad, när jag började köra märkte jag att det trasiga hjulet hade bestämt sig för att snurra så jag stannade och bytte till det hela sommardäcket. Kände att det var onödigt att ha sönder hela fälgen och kanske stänkskärmarna på transporten också eftersom det var en lös flärp på däcket som smällde runt.
Kom smärtfritt fram till verkstaden och han trodde att det ev var nått bromsbelägg som gått sönder men skulle ringa när han öppnat och kollat.

Kom hem och tog  ut Pajen på en tur. Hon kändes riktigt fin, var dock lite tung i höger bak så vi jobbade mycket uppmjukande, flytta undan baken och trampa under sig ordentligt. Gick riktigt bra. Galoppen funkade också så jag tänkte att jag får väl lov att testa ett byte, och vad gör hästen? Jo hon gör ett klockrent byte i det varv jag trott att hon skulle ha svårare i!
Jag öste beröm över henne och hoppade av, gick ju inte att toppa det!

Efteråt flätade jag om manen på henne och gullade en stund. Hon är så sjukt tillgiven och vill bara stå med huvudet i famnen hela dagen

image description

image description

När hon var klar och ute i hagen igen bestämde jag mig för att byta till sommardäcken på bilen. Nu har det varit varmt så länge och dom har lovat varmt så länge man kan se så nu bestämde jag att det var sommar.

Och som ni alla minns var det ju ett smärre helvete att byta däck i höstas, tog typ 3 dagar och ett X antal förstörda bultar innan det var gjort



Men idag gick det som det ska! 5 minuter per däck och sen var allt kirrat och klart.
Hade köpt rostlösning som jag sprayade på innan jag skruvade på sommardäcken också och kände mig extra snäll och hjärtlig mot min bil
Märkte dock att den inte var så mysig bakom däcken... Allt bakom däcken är inpackade i ett ungefär 4 cm tjockt lerlager, sweet..

image description

Precis när jag bytt det sista däcket ringer verkstadsgubben och meddelar att han nu plockat isär transporten och inget var trasigt! Det hade bara lossnat och behövde oljas men annars såg det fint ut och skulle hålla ett bra antal år till. Blir inte gratis att hämta ut den, men bra mycket billigare än om något skulle vara paj. Yey!

Nu ska jag gå in och klippa Göran och sen ska jag packa för helgen



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0