FML

Blev inte mycket till ridhus idag.
Kom hem från skolan, packade bilen, hämtade hästen och började köra. Efter typ 5 m tyckte jag transporten kändes konstig så jag gick ut och kollade. Möttes av denna glada syn



Damn.


Ut med hästen, på med grejerna och så blev det att rida hemma istället. Gick sådär, både hon och jag var lite okoncentrerade så jag gjorde inget avancerat..

När jag släppt ut henne i hagen igen plockade jag av däcket och kollade lite närmare..



Hello pacman

Själva grejen som däcket sitter på har helt enkelt låst sig och vägrar snurra. Bakåt går det bra men icket fram
Men jag ringde verkstad och får fara och lämna den imorgon. Tur att det hände nu här hemma på gården istället för någon annan stans när hästen dessutom var med!
Har ju tänkt att jag ska lämna in den och fixa påskjutsbromsen nu under april men jag väntade tydligen lite för länge.. Attans otur att det kostade mig ett däck, det var ju lite onödigt

Sist jag körde tyckte jag den kändes lite konstig på väg till ridhuset men Pajen stog lugnt och jag såg inget konstigt när jag kom fram. Måste hänt på hemvägen alltså.. Nåväl, får det fixat innan tävlingen den 31a och så är det ju dags att byta till sommardäcken också. Får bara komma ihåg att köpa ett nytt vinterdäck innan nästa säsong..


Kommentarer
Postat av: Martina

Så lustigt med däcket att det kunde bli så där! :) Skumt.

2012-03-23 @ 09:24:00
URL: http://wassberger.blogg.se/
Postat av: Elin- Northern Showhorses

Fy vad less man blir när sånt händer :)

2012-03-23 @ 09:29:14
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0