Empty house

Hmm.. Blir lite fundersam när man ser bilder på hemsidor, bloggar, forum osv på folk som rider unghästar. Väldigt många rider utan hjälm?!
Är det en ny trend eller blir folk bara liiiite dummare?
Jag har ALLTID hjälm när jag rider Pajen. Hon är ung, kan sprätta till, bli rädd eller få för sig att hon inte riktigt vill vara med och jobba en dag. Eller så kan det helt enkelt vara så att jag själv av någon anledning tappar balansen och trillar av. Ok det händer inte så ofta, men man vet ju aldrig... Att ha hjälm är ju inte sådär väldigt ansträngande heller. Nåväl, folk får väl göra som dom vill, men som min kloke far brukar säga, "Tomma lador behöver inget tak"





Jag och min fulla lada skyddar oss i alla fall. Jag gillar att kunna tänka

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0