So tired of trying

En liten snabb uppdatering.
Jag och Bobby har alltså flyttat in till Skara stad nu, men bara över sommaren. Flyttade hit i torsdags och jag längtar redan tillbaks till skogen. Visst är det lite smidigt att ha typ ica och så nära, men jag föredrar ändå att bo på landet utan Ica.
Hästarna körde jag på bete igår. Kajsa har lyckats slita av sig båda sina framskor vilket inte var så lyckat. Hon har ju så platta mjuka hovar och var väldigt besvärad av att gå på grus. På gräs däremot gick det mycket bättre som tur var, men jag ska jaga hovis så fort som möjligt. Dock hade hon slitit sönder vänster hoven lite så vi får väl se hur det går att slå på en ny sko igen..
Paj och jag var ju och tävlade igår igen. Blev bara två reiningklasser den här gången och jag är så nöjd! Hon har verkligen gjort stora framsteg och känns numera mycket tryggare inne på banan. Kan stå lugnt och vänta på signaler mellan momenten och tittar inte alls på domare eller publik! Skönt att det går åt rätt håll. I första reiningklassen kom vi trea och i andra diskade vi oss då jag tydligen har lite svårt att räkna till 4, men skit samma, jag är som sagt supernöjd ändå!
En sak som däremot inte så är bra är att hon fortfarande är orolig i transporten. Så fort man stänger luckan börjar hon sparka, steppa runt och försöker hoppa över frambommen. Har en lina under bommen också, men på nått sätt lyckas hon ändå ställa sig utan att lyfta huvudet för mycket.. Ska se om det inte går att göra någon typ av vägg under frambommen så hon inte kan vika knäna. Vet inte hur jag ska få henne att känna sig trygg i transporten vid alla tillfällen, men i höst när vi är tillbaks i Stenum igen ska hon få sitt kraftfoder i transporten varje dag tills hon känns bättre. Får hoppas att det blir bra. Men egentligen tror jag inte det är transporten i sig som är problemet, utan att hon blir lämnad ensam. De gånger Kajsa är med, eller någon annan häst, står hon som ett litet ljus. Tips någon?
Ska snart gå sista promenaden med Bobbsan, får nog bli till Ica och se om dom har en visp att bju på..
Imorgon är det jobb igen, börjar kl 06.00 i Skövde = min klocka ringer 04.57. Suck

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0