Long day

Bläk klockan är 19,14 och jag har snart varit vaken i 15 timmar. Börjar kännas lite nu kan jag säga.
Var och jobbade på morgonen och idag gick det bättre.
På väg hem stannade jag i stallet och tog en tur med Paj. Hon var lite smått nervös i början när jag tog in henne och steppade runt som aldrig förr, är inte riktigt härdad med att vara ensam och så nytt ställe också, men hon lugnade sig faktiskt väldigt fort. Och träningen gick riktigt bra! Var som en liten bomb att sitta på i början och Kajsa gjorde inte precis saken bättre genom att stå och trycka i hagen bredvid och gnägga frenetiskt. Men när hon märkte att det var samma procedur som vid alla träningspass kunde hon slappna av och frusta loss. Och strax efter det gav Kajsa upp och började äta igen.
Angående bytena måste jag våga släppa henne lite tidigare så jag inte låser mig och håller fast henne så hon börjar studsa, försökte göra det mer och mer idag och det gick riktigt fint! Men det är något jag måste träna på.
När Paj var klar gick jag och Bobby på en långtur. Han sprang som en liten vante och var nöjd över att få vara i skogen igen. Han trivs inte alls i stan och jag förstår honom, på landet vill vi bo!
Var ute och gick runt en timme och det var nog ganska lagom eftersom det hade hunnit bli soligt och varmt. Nu ligger han och fiser en bit bort och jag tror nog han är lite nöjd med dagen ändå.
Idag kom hovis också och skulle fixa tant Kajsas skor som hon slet bort. När jag tog in henne märkte jag att hon slitit bort en av bakskorna också! TRE skor inom loppet av en vecka. Det är ungefär lika många skor hon slitit totalt på 18 år!
Men hovis och jag diskuterade lite hur vi skulle göra och kom fram till att det smartaste var nog att plocka bort den sista stackars skon också och låta henne gå barfota. Har ju funderat på det tidigare men varit rädd att hon ska bli så öm i fötterna eftersom hon är så vansinnigt plattfotad, men dom här dagarna hon har gått utan har gått bra och hon har inte visat något förutom just när man går på grus. Och där dom står nu är det mjukt i hela hagen. Hennes hovar växer ju så snuskigt sakta också och hon hade slitit sönder sig lite när hon drog framskorna så jag hoppas att dom hinner växa till sig lite ordentligt nu under sommaren och att det ser bättre ut till hösten.
Har precis lagat mat, (MED KRYDDOR!!!) och funderar på om man skulle försöka orka kolla nån film eller så innan jag kommer att däcka. Mycket mer än det blir det inte idag kan jag meddela
Min bus

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0