Death

Sitter på skolan och har skickat in det sista uppgiftena för iår så nu har jag sommarlov på riktigt. Dock blir det inte sommarlov som i ledigt för nu håller jobben på att rulla in hehe. Cash is king.
Var ju på tävling i lördags. Började dock väldigt skit med att köra fel så jag kom 30-40 min sent till platsen. Min klass skulle nästan precis starta och jag var gott stressad. Hade sadlat på Pajen och hon stog vid transporten när jag vände mig om och gick två meter bort hör jag ett brak. Kollar bak och ser hästen som slitit sönder transportkedjan, stå rakt upp på bakbenen och tippa över! Hon reser sig upp och löper ut på en äng brevid och jag tycker hon ser ut att galoppera skitkonstigt med häger bak. Jag får panik och börjar typ storböla som ett barn. Pajen stannar dock och ser ut att fundera på vad tusan som hände och jag kan fånga in henne lugnt. Tar ut henne i ridhuset och longerar, övertygad om att alla ben i hennes kropp är sönder och det är nödslakt på plats som gäller, men nej. Hon visar inget och har inte fått en skråma på hela kroppen. Dock verkar hon vara lite tagen av vad som precis hände men hon är i alla fall hel! Jag däremot är rätt bra chockad och grinar på friskt men snälla Nettan lugnar mig så gott hon kan. Till råga på allt börjar det ösregna och jag är sådär peppad på livet och överväger att åka hem.. Men jag styr om lite och ställer upp i en klass som blir pleasure w&t bara för att jag ändå var där och för att lugna mig själv och lägga fokus på något annat. Hon skötte sig fint. Efter lunch vände vinden, det blev sol och jag kände mig mycket bättre till mods så jag stannade kvar och red dom klasser vi anmält oss till
Först var det wr och vi gjorde våran bästa runda hittills! Hon skötte sig super, var lugn och fin inne på banan, brydde sig inte om varken domare eller publik och vi slutade på en andra plats med 68p!
Nästa klass var reining beg och den gick också väldigt bra, bortsett från lite onödigt tramp i spinen är jag nöjd. Kom tvåa även i den klassen
Sista klassen var reining open och även nu gick hon lugnt och fint. Spinnen funkade inte riktigt åt vänster, men höger gick mycket bättre och även här slutade vi på en andra plats!
Kom hem med tre rosetter, en vetevärmare, en keps och två presentkort på westernridskolan.
Igår longerade jag henne en stund, tänkte att hon borde vara lite öm där hon smällde i, men hon visade inget och reagerade inte alls när jag tryckte och kände igenom henne över hela kroppen. SKÖNT!
Så trots en mardrömsstart på dagen gick det ändå rätt bra.
Nu tar vi nya tag inför tävlingen på lördag, och nu börjar det vara dags att träna byten ordentligt.

Kommentarer
Postat av: sandra

haha, jag ser allt! ;)

hur är det nere i skara trakten ? har ni något lastbilsjobb åt mäg?

2012-06-16 @ 11:21:39
URL: http://sandraplate.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0