Cowhorse

Så var man hemma i kära Pajko igen. Efter vad som kändes som en evighet på tåget var vi ändå framme i tid, helt galet!
 
Men jag kan ju dra lite snabbt vad jag gjort på sista tiden.
 
Ätit, sovit, jobbat, ridit och så var vi på chappen ihelg. Jag, Maria och BG åkte dit i fredags. Var riktigt kul att kolla på alla som tävlade och heja på dom man kände, och jag blev sjukt peppad på att testa rida Pajen på kossor. Ser ju bara för roligt ut, inte när dom går på korna för hårt så dom springer in i staketet, utan de ryttare som tar det lite lugnare. Typ team sorting eller penning skulle jag kunna tänka mig att hålla på med. Så var det även en morganhäst med under helgen. Marvin hette han och såg riktigt trevlig ut! Dom skulle nog vara med på rikset också 
 
Söndag åkte vi hem, jag sov bort typ hela dagen och vi åkte direkt när vi packat ihop. Det regnade och var allmänt otrevligt väder så det kändes ändå inte som någon hit att stanna kvar. När vi kommit hem till Skara hade jag nån timme på mig innan det var dags att åka till tåget. Hann i alla fall ut till mina finaste gulingar och pussa lite på dom på väg mot Skövde. Är så sjuuuukt ridsugen så det finns inte!
 
Att åka nattåg är rätt smidigt, vill alltid ha den översta bädden för då kan man gå och lägga sig utan att det stör någon annan och så kan jag ligga och kolla film hur länge jag vill. Nice! Sov dock (inte ett dugg oväntat) som en gris hela vägen höhö.
 
Nu ska jag bara vara hemma och inte göra något speciellt. Chilla på och sånt.
 
Peppar inför rikset om två veckor och efter det blir det att åka till Brobacken någon gång och testa lite kossor!

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0