You live, you learn

Åh blir så frustrerad på PBLen. Har ju fått nya grupper nu med den nya terminen och i vår förra grupp pratade alla ungefär lika mycket. Jag fick träna på att vara tyst och släppa in andra i samtalet och inte prata ihjäl alla varje vecka. Det funkade bra och vi fick till riktigt bra diskussioner. Men nu i vår nya grupp, vilken omställning! Alla är ju jättetrevliga, så det är inte sånt det handlar om, utan det största problemet är att INGEN SÄGER NÅGOT! Jag som ska lära mig att låta andra prata blir råstressad om det är tyst i mer än 10 sek vilket det är så fort jag inte säger något. Men visst, jag skulle kunna sitta och styra hela lektionen själv och prata sönder alla, men det är ju inte riktigt det som är tanken. Får helt enkelt jobba ÄNNU mer med mig och vänta ÄNNU längre på att andra tar sig in i samtalet istället för stressa upp mig när det är tyst. Känns väldigt frustrerande, men jag går ju i skolan och är där för att lära mig, inte bara vettiga saker om djur, utan även hur man kan bete sig i olika sociala grupper.. I'm learning... Har ju bara haft ett par träffar hittills så det blir säkert bättre när alla känner sig mer trygg i gruppen.


När jag kom hem tog jag en promenad med Kajsa. Blev en vända ut i skogen och hon lufsade glatt på bredvid mig. Mitt lilla mystroll

image description


Kommentarer
Postat av: Janne

Stackars hästarna, nu måste du ju snacka med dom så öronen ramlar av... ;-)

Men å andra sidan så har du väl gjort så i alla tider då dom inte säger så mycket i vanliga fall...

;-)

2012-02-01 @ 08:14:57
Postat av: Linnea

Haha, ja men stackarna. Kajsa är ju väl härdad och jag tror att Honey också börjar lära sig tricket att stänga av ;)

2012-02-01 @ 21:53:59
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: lina

Åh vad fin hon är i lång man, trodde fjordingar hade såndär "tandborstsnagg" naturligt! /Lina.

2012-02-02 @ 18:34:58
Postat av: lina

Åh, min kommentar försvann! Jag tänkte bara säga att ååhh vad fin hon är med lång man! Jag trodde fjordingar hade den där "tandborstsnaggen" naturligt :)

2012-02-02 @ 18:42:41
Postat av: lina

Mäh, nu kom båda kommentarerna, nu blev det ju bara jobbigt! jaja, du vet vad jag menar, KRAM!

2012-02-02 @ 18:43:24
Postat av: Linnea

Haha, men Lina då, går det bra eller? :P

2012-02-02 @ 21:33:30
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0