Old fart

En sur gubbe förstörde min ridtur idag. Var ute med Kajsa på samma väg som jag red med Honey igår. Allt var frid och fröjd tills jag vände hemåt och red förbi ett hus och mötte en gubbe.
"Vad fin häst du har, vi vill inte att du rider här"
Umm... Tack... Ok....?
Tydligen menade han på att hästar förstör vägen, som fö var privat och någon i huset var tydligen så allergisk så dom kände av hästen när jag red förbi.. Undra varför man då väljer att bosätta sig i skogen där det finns typ harar, rådjur, rävar och andra djur man inte kan styra över...
Jag frågade varför dom inte satte upp en skylt om det nu var privat väg, så man vet det. "Det kan man ju inte göra då får man ju sätta upp skyltar på varenda jävla väg här" och folk borde tydligen fatta att just den vägen som går in i skogen är privat för att det ligger 3 små hus vid den..Eh...
OK om du inte vill att man rider på din väg, men det finns ju trevligare sätt att säga det på. Som min kloke och visa far säger "man kan be folk dra åt helvete och få dom att se fram emot det bara det sägs på rätt sätt"
True that dad!

Försökte mocka hagen med det var fruset så det gick sådär... Ska tydligen snöa här ett par dagar, yey!




Dock har dom senaste dagarnas blåst pajat lampan på transporten. Stora dörren på ladan hade blåst upp och smällt till på den lampan jag och Jonas bytte för inte så länge sen. Glaset och hållaren gick sönder, men själva lampan klarade sig lustigt nog. Får bli att köpa en ny här nån dag.



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0