Move on

Har hjälpt Tezz att flytta idag. Hon flyttade in från Malmsäter till Kaplan. Kan tänka mig att det är lite skönare att ha så nära till skolan och allt. Jenny och hennes bror hjälpte också till så det gick rätt fort.

Ikväll for jag med Honey till ridhuset. Har inte varit där på ett tag iom jul och allt. Hon var lite tittig i början, då var det 3 andra hästar i ridhuset varav en brallade på rätt bra på lina, men när två gått in lugnade hon sig rätt fort.
Galoppen börjar sitta mer och mer och hon har börjat få till en riktigt fin form nu. Ska bara bli mer stabil förstås, men det kommer!
När jag skulle åka dit prövade jag något nytt. Dom senaste gångerna vi åkt någonstans  har hon dansat in i transporten så jag tänkte chansa och se hur hon reagerade på att skickas in. Sagt och gjort, jag gick på sidan och bjöd in henne, hon ställde sig och luktade lite och halvsprang sen rätt in. Duktiga lilla häst!
Speciellt med tanke på att vi inte åkt på länge.

Imorgon ska jag mocka hagen bara det inte regnar eller är minusgrader. Måste verkligen passa på att rensa upp den ordentligt nu när dom går i en annan + att jag dessutom är ledig en vecka till.. Ska bli skönt att ha det gjort.

Är jättetrött nu, ska hålla ut en stund till innan det är dags att ta in hästarna, sen ska jag gå och sussa!

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0