Who are you and what have you done with my pie?

Det gick så fjantigt bra att rida idag så det är helt galet!
Kom hem från skolan, drack mitt kaffe och gick ut till hästarna. Pajen har ju stått sen i fredags eftersom jag varit borta hela helgen så jag tänkte att hon skulle vara lite hetsig. Hon nästan sprang in på ridbanan (läs: hagen jag rider i) och jag tänkte att det nog blir ett jobbigt pass, men solen sken så jag var ändå på bra humör. Dock blev jag omåttligt förvånad för när jag tänkte tanken att börja jobba och kortade upp tyglarna känner jag hur hästen blir 10cm högre och hela hästens takt, form och tempo ändras! Jag tappade hakan och funderade på vem som varit och bytt ut min häst när jag inte sett på. Kanske Kajsa och hon bytt skinn för en dag för bitvis kändes det precis som att sitta på Kajsa, lika lyhörd, mjuk och följsam.
Allt gick super och jag ville rida en evighet men sansade mig och hoppade lyckligt av efter en stund.
Var verkligen en sån där dag man skulle haft någon med sig som filmat och fotat.


Är fortfarande lite paff över hur bra det gick.


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0