See the world

Så alltså. Vad hände på Eurohorse?
Tja stog i SLUs monter under lördagen och söndagen. Vi hade tre timmarspass så det var inte så jobbigt. Resten av tiden gick jag runt, försökte kolla på grejer, och kollade på lite shower.
När jag skriver försökte kolla på grejer, menar jag verkligen försökte. Under lördagen var det så vansinnigt mycket folk som skulle pressa ihop sig på en liten yta så det gick knappt att gå. Man fick helt enkelt acceptera läget när folkhavet man stod i ville gå åt höger. Ja då fick man glatt följa med. På söndagen var det bättre. Mindre folk så man kunde verkligen gå in i de montrar man ville och klämma och känna på saker och ting.

På lördagen träffade jag även Carina, Tobias och AnnCharlotte som kom. Var kul att gå runt och snacka skit med dom i ett par timmar.

Hann även sitta och kolla lite på showerna. Var ju sjukt länge sen (typ globen -81) som jag var på en stor tävling sist, var kul att se, men jag vet inte om jag blev sådär överdrivet imponerad av dressyren. Tycker alltid det ser så tungt ut för ryttarna och så var det en hel del missar också. Att jag tycker det ser så tungt ut kan ju ha att göra med att jag vet hur enkelt det är att rida Kajsa när allting sitter. För att få henne att göra diverse övningar det räcker med att tänka vad jag vill göra så gör hon det. När dom rider kanske det ser "värre ut" än vad det känns, vad vet jag, jag är inte på den nivån inom dressyren..
Hoppningen var ju givetvis spännande, och stämningen i Scandinavium när RGB kom in fick de svala kaffet i min kopp att bli hett igen.
Under söndagen när finalerna verkade det som att det var en riktigt svår bana. Inte många felfria, och nästan varje ekipage kom i korsgalopp på ett eller flera ställen under ritten. Tyvärr rev RGB ett hinder i grunden och gick inte vidare till omhoppning.

Bäst tyckte jag nog att agilityn var, SJUKT glada hundar!



Rolf-Göran Bengtsson.




Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0