Take a chillpill

Red Honey på ängen idag. Gick väldigt bra, hon har blivit riktigt stabil i formen i trav. När jag var klar skrittade jag ut en sväng. Tänkte att det var en bra dag att träna lite tålamod så jag stannade längs vägen. I början gick det bra, hon stog lugnt, ville dock gå så fort jag berömde henne eller rörde mig, men det gick bra ändå. Fram tills hon blev less dvs... Efter ett par stopp tyckte hon det räckte och började hoppa runt sådär som bara hon kan göra. Lite obehagligt då det ju är lite halt. Men hon backade, hoppade, skuttade och ville inte riktigt stå still. Hann räkna till 8 ett par 10-14 gånger innan hon stod still så jag kom till 10 så då kunde vi äntligen gå hem. Hela det kalaset tog väl en sisådär 15 minuter. Hon måste verkligen lära sig att vänta även fast hon tycker det är tråkigt.


image description



Fru stresspaj

Hennes tand som var lös i underkäken har även lossnat, nu är det bara två kvar sen är alla mjölkisar borta.

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0