Ride on

Shit vad trött jag blev nu när jag satte mig.
Har pluggat hela förmiddagen och kommit igång med andra delen av projektarbetet. Skriver om hud/kroppsyta hos 4 olika djur varav två ska vara evertebrater, dvs ryggradslösa.

Vid 15 gick jag ut med Honeypie. Vet inte riktigt vad hon ville få sagt i början, men så fort jag satte igång och trava ställde hon sig och drog av en rejäl bockserie. Gjorde så 3-4ggr innan hon var nöjd. Resten av passet gick hon SJUKT bra! Är så fruktansvärt kul att rida när det går så bra. Känslan när hon verkligen höjer ryggen och sätter under sig ordentligt. När Kajsa jobbar rätt känns det tydligt, men det är inget mot hur det känns med pajen. Hon blir 2 dm högre och takten blir helt förändrad!

Så länge jag kommer ihåg att verkligen jobba henne och inte bara sitta och vänta på att hon själv ska arbeta så går det bra, men så fort jag slappnar av och slöar till så känner hon det och gör likadant.

När jag ridit lagade jag mina benskydd som legat och väntat hur länge som helst. Kardborren på bakskydden hade blivit så dålig så jag har inte kunnat använda dom på ett tag, men nu så.

image description

Före

image description

Efter. Ny och fin


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0