Old stuff

Har varit i Göteborg hela dagen på Naturhistoriska Museet, inte Universeum som jag trodde under ett snabbt hjärnstillestånd igår.
Hade inte varit där tidigare så det var lite spännande. Dock hade dom stängt avdelningen med alla spritade parasiter och liknande för möblering, så den missade vi. Men "benrummet" var minst lika intressant. Helt vaninnigt att dom har så många exemplar av alla djur som dom faktiskt har, om jag kommer ihåg rätt så har dom över 8 000 000 eller något liknande. På ett sätt är det ju tur att dom samlade djur så som dom gjorde förr i tiden, annars hade samlingarna ju aldrig funnits..

image description

Valarna på museet. Tidigare var munnen öppen och man kunde gå in  i valen och ta en fika. Finns bänkar där inne. Helt galet att tänka att det faktiskt är en riktig val som hänger där. Och riktiga skelett också givetvis. Exemplaret här är ca 1.5 år och drygt 16m. Dom är VANSINNIGT stora!

Var peppad på att ta en tur med Honey när jag kom hem, men vi var hemma efter 19 och efter jag ätit dog jag en stund på soffan och då var det kört. Nå imorgon slutar jag 12 så då ska det banne mig bli av. Har snöat lite mer så underlaget är något bättre också.
Från och med nästa vecka blir det iaf igångkörning på riktigt. Ridhusträning minst en gång i veckan, nu tar vi tag i det här!

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0