Cutie

Imorgon blir det att åka till ridhuset igen. Yey. Men först ska jag till skolan på morgonen och skriva klart allt inför värsta seminariet. Alltså inte värsta så i hemskt, utan värsta som i värst av alla. Vi skriver om strutsen och om att det är världens snabbaste och största fågel. Och då menar jag snabbast på land, inte i luften.
Strutsar sticker för övrigt INTE huvudet i sanden, det är bara en myt.

Men på kvällen då ska det ridas. Pajen går bra så länge jag verkligen jobbar, om jag slackar ihop en sekund så gör hon också det. Ska bli riktigt kul att testa Marias paintsto också, är som sagt alltid bra att rida olika typer av hästar. Förutsatt att hon har en bra dag, hon har roat sig på sista tiden med att bocka och greja på rätt rejält, så vi får väl se hur det går. Hoppas jag överlever eftersom jag vill till Göteborg ihelg.

Lastträningen so far går också riktigt bra. Första gången jag gjorde det tog det nästan två timmar innan hon lugnade sig, andra gången drygt en timme, och tredje gången kunde jag släppa ut henne efter 15 minuter. Då hade hon bara trampat runt lite i början, men inget allvarligt bankande. Duktiga lilla häst!

image description

Kajsa ser så liten ut på den här bilden. Min söte gul står och myser i solen.

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0