Crazy day

Fullt upp hela dagen. Började med att åka in tidigare till skolan, hometeamet skulle träffas och börja med planchen vi ska göra. Höll på hela förmiddagen och kom en bit på vägen. Sen var det lektion, kollade en film om pungdjur, dom är ju verkligen söta. Utom näbbdjuret, det ser mest bara konstigt ut!



Efter skolan blev det lite jobb. Klippa Alexandra och Elin hos Alex. 4 timmar och en hel massa kakor senare var jag klar och for och klippte Malin.
Så hem och fixa stallet.
Hade tänkt rida, men jag insåg att det nog var lite overkill för mig, så jag gjorde lite ledarskaps övningar på gården istället. Hon har börjat lyssna rätt bra, men vill fortfarande inte riktigt flytta bogarna helt utan övertalning, men det går mycket bättre för varje gång. Första gången stegrade hon hejvilt och sprang mest bara runt. Förstog inte riktigt vad det var jag ville när jag petade henne på rumpan, dagen efter gick det däremot mycket bättre, man såg riktigt hur poletten trillade ner på henne. Och nu går det som sagt ännu bättre. Baken kan vi flytta utan direkt tryck, även fram och bak, det är bara bogen som är lite trixigt. Men det kommer så småningom.

Sen tog jag in Kajsa och mös en stund, hon var dock helt prillig och kunde inte stå still på gången. Allt skulle hon även undersöka och pilla på, var precis som att hon var 3 år.

image description




Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0