Cozy

Haft mycket att stå i idag. Började med att åka och hämta hö, sen blev det ett par timmars plugg innan det var dags för första programnämndsmöte för min del. Var rätt intressant.
När det var färdigt fixade jag i stallet. Rullade in en av balarna och mockade och grejade på. Blev less en gång för alla om att frysa om händerna så jag flextejpade grepen. Första gången jag såg att nån gjort det tänkte jag att det måste vara rätt drygt att göra om varje gång grepen går sönder. Sen använde jag hjärnan och kom på att det inte är så ofta som själva skaftet går sönder.... Ibland är man bra smart

image description

Observera gärna den snygga silvertejpslagningen också.. Men nu slipper jag frysa om fingrarna i alla fall

Stog och mös med Honey en stund. Flätade upp manen och fixade svansen och så. Hon stog och sov och tyckte det var väldigt mysigt. Idag stog hon blickstill på gången fast hon var lös, kollade bara till mig ibland.
När jag sen skulle släppa ut henne igen var jag för stursk och släppte henne lite väl långt från hagen. Party tänkte hon och gick åt andra hållet, och medans jag jagade henne passade Kajsa på att smita under tråden också. De sjukt nöjda hästarna fångades in och trippade glatt in i hagen igen.

I morgon ska vi åka till Göteborg med studiebesök. Tror vi ska till universeum om jag inte minns helt fel. Blir nog kul de! Blir tidig morgon för vi åker kl 0800

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0