What a day

Så var helgen slut och vi var hemma igen. Kom hem runt 23 igår så det blev mycket tidigare än vad jag trodde.

Åkte som sagt i lördags tillsammans med Sara och hennes fjord/islandskorsning Ferguson. Hästarna blev lite kära i varandra så det var inga problem.

image description


Var framme hos Ida i tvååker runt 19 och eftersom det fortfarande var ljust och fint tog vi en ridtur för att röra lite på hästarna. Det gick SJUKT bra! Allt vi hade bråkat om hos Per satt direkt, hon lyssnade superfint, höll formen och var allmänt underbar så det blev en riktigt kort ridtur. Sen åkte vi hem till Jonas mamma och pappa och sov.
Söndag morgon tog vi vårt pick och pack och körde ner till Slöinge. Jag skulle rida reining och westernriding både individuellt och för laget. Tänkte att det nog skulle vara bra att vara inne på banan så mycket som möjligt så därför körde jag på 4a klasser. På framridningen var hon lite spänd och då blev jag också spänd, men så kom jag ihåg att andas och slappna av och genast gick det mycket bättre! Första klassen var WR indivudellt, och det gick rätt ok. Hon var lite fiolsträng under ritten, men vi tog oss runt utan att nolla i alla fall vilket var målet (hehe lite skillnad på förra årets mål med Kajsa men rätt mål för rätt häst)
Tror vi slutade 7 el 8 av 13 tror jag. Nästa klass var WR för laget och det gick lite bättre, hon slappnade av något mer och nu blev vi 8 av 20 ekipage! Över förväntan!
Cissi som också red för laget blev 4a. Sedan var det dags för reining, först individuellt vilket gick sådär. Var rätt nöjd fram till andra rollbacken där vi kom ut i fel galopp och det blev lite strul. Även volten bort från collectingring var lite läskig tyckte hon. Tror vi kom 8 av runt 13 ekipage igen så jag är ändå nöjd. Sista klassen var som sagt också reining och nu gick det ännu bättre. Att stå still mellan momenten funkade bra och vi fick rätt galopp efter rollbacken. Blev 12a denna gång.
Inga perfekta resultat, men som sagt är jag jättenöjd ändå. Det går verkligen framåt speciellt om man jämnför med hur det gick på RiS.

Var också kul att Marlen kom ut och kolla, hade inte träffa henne på ett tag så det var roligt.

Tävlingen överlag flöt på väldigt bra, skönt att det inte var så många extra klasser utöver WA eftersom det var 10 lag.
Totalt slutade vi på en 6e plats med bara en poäng från femmorna. Gick mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå, men dom andra ryttarna var jätteduktiga. Blev som sagt väldigt förvånad över att jag placerade mig och fick poäng i både re och wr så det var roligt!
Det kommer nog mest troligt lite bilder från dagen också så småning om..

Kommentarer
Postat av: mor

Vad roligt att det har gått så bra för er i helg!

2012-04-23 @ 15:35:51
URL: http://[email protected]

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0