Could be better

Så nu har jag lugnat mig lite.
Hur det gick alltså...
Tja började bra med uppvärmningen och så. Men när Pajen såg att det fanns kor i ligghallen i ridhuset spårade allt. Hon kunde inte gå förbi eller ens in närheten av dom, lyssnade exakt noll på vad jag ville, spände sig, ställde sig, stannade osv osv osv = jag mindre glad
Det var som sagt under  uppvärmningen. När Per sen kom höll vi oss till den nedre delen av ridhuset och då gick det lite bättre. Jobbade mycket med formen och få henne att hålla kvar och ge en mer ärlig form. Har ju känt att det varit något som inte riktigt vart som det ska speciellt i höger varv och Per sa att hon ställt sig som jag bett om, men inte varit med på det till 100% och det är det jag känt när jag ridit.
Hon fipplade på rätt mycket med bettet och efter ett tag bytte vi till bosal. Jag bad Per hoppa upp och känna lite på henne och i början fattade hon inte riktigt vad han var ute efter, men poletten trillade ner rätt fort! Sen var det min tur och eftersom jag aldrig ridit med bosal tidigare fick jag verkligen göra en omställning i hjärnan. Men Pajen verkade tycka det var skönt att slippa något bett som irriterade och på slutet gick det helt okej bra.
Ska se om jag kan hitta någon som kan låna ut en bosal ett tag tills tandläkaren kommit, det vore ju grejt
Han sa även att jag inte ska ta det som ett personligt nederlag de dagar det går lite sämre så jag får verkligen jobba på att släppa det och se framåt istället!
image description
image description
image description
image description
Fick ett par suddiga bilder när han satt upp på henne. Var kul att se någon som verkligen kan rida göra det

Kommentarer
Postat av: Janne G

Perfekt längd på stiglädrena (för en hoppryttare;-).

Om du vill prata om dåliga dagar så kan jag uppmuntra dig med att säga att du har inte varit med om dåliga dagar förrän du har haft Be några månader....

2012-04-21 @ 13:31:00
Postat av: Linnea

Haha, jag lovar att jag inte behöver Be för det när jag har Pajen. Hon förbryllar mig rejält ibland den hästen

2012-04-23 @ 20:15:50
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0