What a day

Så var tävlingssäsongen igång alltså.
Blev en riktigt lång dag igår, och tyvärr började den sådär bra. Det snöade på morgonen när jag klev upp. Sjukt opepp!
Men i alla fall så körde vi iväg mot Tidaholm, jag, Pajen, Jonas och Bobby.
Pajen började sin hysteri med att slita sönder båda grimskaften jag hade med mig då hon inte tyckte hon behövde stå still vid transporten när jag sadlade på. Men jag fick låna ett av Therese och innan vi for hem fick jag ett av Pers snälla Johanna så jag slapp binda upp henne i longerlinan i transporten. Det hade ju varit sådär säkert.

Nåväl, hon var som en liten bomb att sitta på, spänd, lyssnade halvtasigt, och ville mest bara springa. Men det blev mycket bättre när hon fick jobba lite och koncentrera sig på det.
Första klassen var reining. Vi gick in på banan, och två sek senare hade vi ridit klart, så fort gick det! Kan inte påstå att vi gjorde volter, utan mer ägg och äpplen, bytena däremot gick bättre, hon bytte om än något sent och spinen åt höger gick riktigt bra. Glatt överaskande nog kom vi tvåa på stadiga 60.5 (HAHAHA!!!) så jag får väl säga att jag är nöjd ändå. Med tanke på att det var första gången vi red igenom ett helt reiningmönster + att vi bara tränat byten i typ en vecka.
Sen var det dags för horsemanship. Där tyckte jag vi gjorde ett bra mönster, lite väl actionladdad galopp, men i övrigt var jag nöjd med den. Railworken däremot gick (som vanligt och väntat) i 190 men skit samma. Att vara inne på banan med flera ekipage samtidigt är bra träning!
Där kom vi dock bara sjua vilken jag blev lite förvånad över då jag tyckte (heeeeelt opartiskt) att vi borde hamnat lite högre...

Sista klassen för dagen var westernriding. Alla ekipage togs in på banan samtidigt och det var mindre lyckat för vår det. Vid det här laget var Pajen rätt trött i huvudet och i galoppen mot dom andra ekipagen brast det lite, hon laddade som tusan för att springa ner till kompisarna igen så jag bröt mönstret och gjorde om fattningen ett par gånger tills hon insåg att man inte fick springa ner till dom andra bara för att man ville det. Lite synd, men jag kunde inte låta henne komma undan med det så då var det ju bara glatt skola henne lite. Tur att man kan passa på att göra sånt på träningstävlingar!

Är i alla fall nöjd med dagen överlag. Bra träning för Pajen att vara ute på tävlingar, och även jättebra träning för henne att stå i transporten fast det händer saker utanför. Ställde in henne där under lunchen och det gick finfint. Hon åt sitt hö utan att ta sönder något. Framsteg haha!

Tyvärr var det rätt kallt hela dagen, det blåste som tusan och låg på runt 1grad bara. Mot slutet av dagen blev det dock lite soligare men det var lagomt tills vi skulle åka hem.

När vi kom hem och packat ur bilen åkte vi in till stan och köpte en fet påse godis och thaimat. Sen somnade jag på soffan runt 21. Var nog lika trött som Pajen tror jag. Den enda som hade något så när med energi under kvällen var Bobby som ville busa



Är ännu mer peppad för RiS på tordag. Börjar ångra mig att jag inten ska ställa upp i någon reiningklass ändå. Men det blev så dyyyyyyyyrt.



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0