Rest my child

Så lite bättre info om RiS alltså..
Började på torsdagen med kvalen. Var med i wr och wh och hästen var som en studsboll på uppvärmningen. Hon blev lite bättre allt eftersom och slappnade av mer och mer när hon fick jobba lite. Dock höll det bara i sig på framridningsbanan, som fö var väldigt liten trots få ekipage!
Wr gick ändå rätt ok, jag var ok nöjd med henne. Mycket bättre än förra lördagen där hon freakade totalt. Eftersom det bara var jag som red denna klass vann vi. Woho....

I Wh klassen var vi tre stycken. Mönstret gick sådär, vi fick fel andragalopp och hon var rätt spänd. Kom tvåa då en diskade sig..

Igår var det bara ett wh kvar. Samma mönster vilket var bra, och nu gick det mycket bättre. Båda galopperna satt, men hon är fortfarande väldigt spänd inne på banan. Nu var vi två i kvalet och vi kom tvåa.

Så idag då. Stora finaldagen höhö...
Var själv i både wr och wh = bara jag rider rätt mönster så vinner jag. Inte så kul, eller vidare spännande och tyvärr kan jag inte säga att vi förtjänade att vinna.
På framridningen var hon snäll, mjuk och inga problem med övergångar. Men inne på banan! Där hoppade all hjärna ur och hon ville inte galoppera. Inte alls! Fick sitta och banka på henne bara för att få fram henne i galopp. Kändes inte alls bra och jag kan tänka mig att det såg ut därefter..
Dock fick vi till ett byte i wr medans dom andra totalt bara blev kaos. Den lille grisen ville inte ens galoppera på ärevarven..

Nå skit samma. Får vara glad åt att hon var så fin på framridningen och glömma själva klassritterna...

 

Helgens skörd. Det ser ju ut som att vi var king, men som sagt, det var vi INTE!

 

Nu ska jag bara ligga på soffan och feta resten av dagen hade jag tänkt. Orkar inte åka tillbaks till Axvall för att kolla reining

 


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0