A lot

Så.. Lördag, helg, paus, vila.

Om jag skrivit något tidigare så får det bli en liten upprepning då..


För att en gång för alla ta hur det gick på tävlingen i Sandviken för två veckor sedan.
Hade anmält mig till trail och horsemanship DMklasserna. Horsemans. gick först. Där kom vi tvåa, och jag var väldigt nöjd med det.
Trailen däremot sket sig rätt rejält. Allt gick bra fram till ryggningen. Man skulle rygga mellan koner, men vi ryggade PÅ en av konerna istället. Det smällde så hårt så det hördes ända ut till framridningen i ridhuset brevid. Konen blev platt... Men hade vi inte gjort den "lille" missen hade vi vunnit klassen. Nu blev vi 8a istället höhö.

I WA gick det bra. Vann pleasuren och trailen och kom tvåa i westernridingen. Första klassen jag inte vann, men jag är nöjd ändå. Vann gjorde Linda så vårt lag kom ändå etta och tvåa i wr
Totalt vann vårt lag och det rätt stort också, vi hade 131p tvåorna (BWR) 90p och treorna (DWR) 83p
Så nu är det bara att peppa för SM i oktober. Verkligen skönt att inte behöva åka ett dygn för att ta sig till tävlingen!

Så var det hela flyttgrejen också. Torsdagen innan det flyttades körde vi till Stockholm och hälsade på syster en sväng. Jonas passade på att hälsa på hans kompis Erik och som tur var bodde inte han så långt från Johanna. Köra bil i sthlm utan gps och utan att veta riktigt vars man ska = ingen hit...
Anledningen till att vi for dit var för att jag hittat en transport i Täby jag skulle köpa. Sjukt skönt med en egen som sagt.

Lördagen gick åt till att packa det som skulle med. Hästarnas grejer tog ju givetvis mest plats, jag hade ju bara med lite kläder åt mig..
Själva flyttandet gick fint. Honey gick på rätt direkt. Fick väl trixa lite med henne i nån minut innan hon insåg att det kanske inte var livsfarligt att gå in. Kom fram runt 21 tiden och gjorde inte mycket mer än att äta och gå och sova.
På söndag for vi och handlade lite mat och en munkorg till Kajsa så hon kan gå ute utan fara för livet. Hagarna här är ju lite grönare än dom i Åmål..
Kollade även upp vars det var jag skulle på måndag så jag inte irrade runt och gick vilse. Det var en smart grej

Dock började måndagen med att jag körde lite fel på väg in till stan, hann få semipanik innan jag hittade rätt.
När vi delats in i vår klass och fått lite info om lärarna och sådär blev vi hämtade till nollningen.
Vi i EoD delades in i lag och blandades med DSS (djursjukskötare) och BYSarna (biologiska yrkeshögskolan, typ hovslagare och klövvårdare)
Jag hamnade i grupp 8 som döptes till lag SKABB.
Vi skulle göra olika uppdrag och tävlade mot dom andra lagen. Dom som vann skulle få ett fint pris på sittningen som var i torsdags.
Under veckans gång har vi fått mer info om vilka kurser vi ska läsa, vad dom innebär och vad vi kommer att få göra under skolgången och ALLT låter sjukt intresant. I trean har vi ett par kurser vi måste välja mellan och alla låter så intresanta så det blir nog ett svårt val.
Det verkar även som att vi har en bra klass, alla är jätte trevliga och djurtokiga.

I onsdagskväll var det kårpub med tema "ursäkta jag har kommit fel" Eftersom jag inte hade mer än mina vanliga kläder med mig, och absolut inga utklädningskläder fick det bli pyamas. Och det var flera som hade samma ide som jag, men att ha pyamas på krogen var väldigt bekvämt!

Sittningen på torsdag hade däremot lite hårdare krav på kläderna. Det skulle vara kavaj på killarna (dom få som finns) och knälångt på tjejerna. Något sådant hade jag ABSOLUT inte med mig!! Men som tur var fick jag låna en hel säck med fina kläder att välja och vraka med. Var som lite julafton faktiskt. Däremot var det inte riktigt lika julafton att prova klänningarna när det närmaste en helkroppsspegel jag hade var en 24" tvskärm.. Men det gick och jag fick ett par komplimanger för klänningen jag valde.

Själva sittningen var väldigt trevlig även den, dock sjukt trångt mellan borden så man var tvungen att kliva upp på stolarna för att ta sig ut. Men det var god mat, trevlig stämning och så prisutdelning från nollningen. Och var det inte så att SKABB vann kanske? Jo det var det. Vi vann, inte bara äran utan 50kr i baren vilket var rätt fint för jag hade glömt att ta med mig cash.
Men det åts och dracks och dansades natten lång.

Det är ju tyvärr lite synd att jag bor så långt bort från stan. Än så länge går det ju att cykla om det krävs, men svårare blir det ju när det blir riktig vinter.. Men det är ett senare problem

V 37 ska vi till Nordens Ark i Lysekil och vara där på en kickoff hela veckan. Det blir nog jättekul tror jag!

Idag har jag varit ute hela dagen. Börjat slå ner stolpar i hagen så jag kan dela upp den lite. Hagdelen närmast stallet är så himla blöt och tråkig så den ska stängas av. Så har jag ridit Kajsa, hittade en rätt bra väg att galoppera efter. Efter ridningen lasttränade jag henne lite, och nu går det att skicka in henne i transporten. Tog tre försök sen gick hon in självmant.
Lasttränade även Honey igår och idag.
Igår gick hon in på 5e försöket utan problem. Ut däremot är värre. Tar jag ut henne bakåt går det fint, men genom fronturlastningen kastade hon sig.
Men idag knallade hon in direkt och kunde GÅ (om än fort, men ändå gå) ut genom framrampen. Jätteduktig!
Efter lastträningen tvättade jag transporten, rensade i stallet och fick lite mer grejer på plats och så tvättade jag borstarna också. Sen hade det gått 7 timmar och jag var hungrig så efter maten har jag bara legat på soffan och kollat tv. Imorgon blir det nog att dammsuga här inne tror jag.


Så nu tror jag att jag fick med det mesta som hänt i mitt liv dom senaste två veckorna. Lite tråkigt med bara massa text... Men JAAAAA, det kommer bilder! Men det får bli imorgon, men då lovar jag bilder på huset och stallet och hela paketet

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0