It's always raining in my head

Idag var jag och Kajsa till ett ridhus och tränade. Första gången ordentlig träning på två veckor, det var jobbigt kan jag lova. Ridhuset ligger strax under en mil härifrån och det var stort och fint. Bra underlag också. Tänkte att jag ska köpa kort där när vi kommer från Nordens Ark och åka regelbundet. Det bästa var att ett ridhuskort "följer med människan" så jag behöver inte köpa varsitt till hästarna utan det räcker med ett till mig. Yey 1

Idag har det regnat nästan hela dagen. Hade lite funderingar på om man skulle åkt till kårpuben ikväll, men eftersom vädret är sådär spännande att cykla i så sket jag i det.

Hansan har varit lite konstig på sista tiden. Helt normal och som vanligt i all hantering och skötsel, det är i ridningen. När man kommit igång och blivit varm och ska trava/galoppera så börjar hon sparka med bakbenen. Vet inte riktigt vad det beror på, men om jag rider ut och lallar i skogen gör hon inget. Tror och HOPPAS att det kan ha att göra med att hon börjat sätta vinterpäls nu, eller eventuellt med sadelgjorden. Nå ska prova byta gjord på henne imorgon och se hur hon reagerar. Igår började hon hålla på lite, men slutade efter ett tag när jag ignorerade henne så det kan ju vara någon form av unghästtrots också...Skumt. Ska testa imorgon som sagt, sen får hon kanske vila nån vecka till och se om det blir bättre, får även ringa och rådgöra med vet och höra. Har ju aldrig varit med om en pälskänslig häst förut, Kajsa är ju inte den som bryr sig i onödan om man säger så...
Dock gick lastningen super idag, hon vandrade lugnt och sansat ut genom framrampen. Yey 2!

På fredag slutar jag 12 och åker till Åmål direkt. Ska bli så kul och skönt att få se mina killar igen. YEY 3






Bobbylove

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0