Bloodbath

Good news och bad news..

Var och tränade med Honey idag. Tyvärr var ridhuset bokat hela helgen som smarta jag inte kollat upp. Var någon islandshästträning där. Men dom var bara i ridhuset så banan var ledig och det var strålande sol!
Tyvärr har Honey fått nå fix om att hon inte kan åka transport. Så fort jag lastat på henne och stängt bak börjar hon leva rövare hejvilt. Det bankas, sparkas och hoppas. Idag hade jag hö åt henne och trodde hon skulle bli lugnare av det, men tji fick jag. Hon hade slitit sönder IKEApåsen jag hängt upp åt henne och på nått sätt hade hon lyckats söndra den lilla grep/sopupphängningsannordningen som satt på sadelkammardörren. Tror hon försökt äta upp den precis när vi åkt  i ett gupp för hon hade ett litet sår på undersidan av läppen också. Min lille klant



Lite hade hon skrapat upp sig på mulen också..
Däremot gick ridningen SUPER. Hon var så fin och följsam och galoppen börjar funka jättebra.
Om hon bara kunde vara lugn i transporten så skulle livet bli lite lättare...
Har iaf inte märkt av några fler älglöss på någon av hästarna så tydligen så hjälpte Switch, WOHO!

Nu håller jag på att tvätta mina skabbiga stallkläder och har även passat på att dammsuga och skura lite här hemma.

Var jättefint väder idag, perfekt gå på långpromenad med bobbsan-väder
Well jag får nöja mig med att kolla på lite bilder på honom istället. Men på torsdag kommer mina killar!



Funderar även på att klippa Kajsa lite halvt. På halsen och bogen. Hon har redan fått sån abnorm päls och blir svettig rätt fort. Tänkte att det kan nog vara lika att klippa henne så vi kan träna ordentligt utan att hon dör av överhettning och är en stor svettblobb på SM. Får bli imorgon kanske



Så såg hon ut igår. Syns inte så tydligt men hela pälsen står RAKT UT. Plus all skit hon legat i. Hon är för söt

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0