And so it begins

Så var denna lediga dag snart slut.
Blev att åka till ridhuset med båda ändå, fast jag velade lite fram och tillbaks hur jag skulle göra med Kajsa
Har köpt kort där nu så nu är det bara rida! Inte länge kvar till SM, huga.

Åkte först med Honey. Hon stressade upp sig rätt så rejält under resan och var bra svettig när vi kom fram. Hade inget hö i transporten eftersom det är så kort resa, men det får nog bli att hänga in ett hönät åt henne i fortsättningen.
Ridningen gick jättebra! Första gången sen vi flyttat som vi tränat ordentligt och hon var förvånansvärt duktig. Hennes galopp är väldigt trevlig och det är så kul att se att hon verkligen försöker sitt bästa. Märkte knappt av någon irritation av älglöss heller så förhoppningsvis slipper vi dom små sattygen nu!

Sen på kvällen blev det en tur med Kajsa också. Jonna (som jag skrev om igår) var också där med sin unghäst, och så var det en till tjej som hade en quarter. Alltid kul att "rida i grupp"
Kajsa var lika duktig som alltid, men hennes päls har redan blivit rätt så lång = snabbt trött häst
Får fundera lite på om jag ska spårklippa henne lite, kanske kan vara en god ide.

Nå nu ska jag fortsätta kolla på den dåliga filmen på tv, sen blir det bädden.
Imorgon är det en tur till Hornborgarsjön som gäller

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0