What about it?

Nu har jag lite bättre med tid och ork för att snabbdra helgen.

Laget kom i torsdags, Shira och Indicaana skulle ju bo i mitt stall så det var riktigt fullt med hästar och grejer!
Även mitt lille hus var rejält fullt med folk, blev mysigt.
När dom kommit packade vi in Kajsa och åkte till Axevalla för att träna. Var endel andra ryttare också där, men det gick rätt bra ändå. Själv tog jag det lite lugnt ioch med Kajsas ben, men det gick bra.

Fredag var det dags för alla kvalen. Åkte iväg alldeles för sent så det blev lite stressigt med veterinärbesiktning, bangåning och framridning. Hann precis galoppera ett varv i varje varv innan det var vår tur in på banan. Först  ut var trailen. Kändes som en ok ritt trots ett par missar, men jag var snuskigt nervös!
Men det räckte till att gå vidare, dock inte med någon större marginal, tror vi gick vidare som ekipage 12 av 15

Nästa ritt var pleasuren tror jag. Den kändes inte alls bra, hon rejvade runt och vi var nog inte ute på spåret mer än max 2 ggr under hela ritten. Men även där gick vi vidare och det trodde jag verkligen inte!

Och så sista klassen var horsemanship. Den kommer jag faktiskt inte ihåg hur det gick och kändes men vidare gick vi iaf. Så det blev tre av tre vilket jag inte trodde!

Linda och Jeanette som också skulle kvala gick det också bra för. Jeanette gick vidare i trail och westernriding och Linda i horsemanship och westernriding

Under lördagen red jag ingen klass så vi fick sitta och kolla hela dagen. Var väldigt skönt att bara kunna ta det lugnt. Det var kosseklasser och reining som stog på schemat och vi hann kolla endel av det, Linda skulle rida reiningkvalet och när hon var klar med det (gick dock inte vidare) for vi och hämtade våra hästar och åkte till Hanaskede och tränade.

Söndag var dagen D med alla finaler. Nu åkte vi iväg i lite bättre tid så det blev inte riktigt lika stressigt som det blev på fredagen.
Första klassen var trail. Där kände jag mig väldigt nöjd med min ritt, Kajsa skötte sig fint och dom missar vi fick var helt pga mig.
Blev tyvärr inte placerade, men när Jonas kollade närmare på domarprotokollen visade det sig att dom räknat fel på 10poäng på mig så jag blev placerad ändå. Kom 6a med endast 1poäng från delad 4e plats! Ena domaren hade rankat mig som tredje bästa!

Horsemanshipen individuellt var jag väldigt nöjd med. Hon gick väldigt fint och sansat och jag blev förvånad över att vi inte blev inkallade till prisutdelningen då det var väldigt många som ridit bort sig på mönsterdelen. Senare visade det sig att vi blev placerade även i den klassen, kom femma, så varför vi inte fick vara med på prisutdelningen har jag ingen aning om!

Pleasuren individuellt gick sådär, hon kändes bättre än vad hon gjorde på kvalet men vi blev inte placerade ändå.

Trailen för laget vann vi :)

Hur pleasuren för laget gick vet jag inte, det kändes bra men jag vet inte vad vi fick för placering

Westernridingen däremot gick inte alls. Allt gick bra, och första bytet gick ok, men sen slarvade jag totalt bort det andra bytet och vi slutade på delad 4e plats. Nåväl, kunde vart sämre

Med laget låg vi ändå i topp hela dagen fram till sista klassen som var reining. Där höll det tyvärr inte längre och dagen slutade med att vi fick silver.
Men hey, ett SMsilver är ju inte heller helt dåligt.






Honey och Shira som blev jättekompisar, så pass så Shira smet ut ur hagen vi byggt åt henne för att kunna vara med Honey



Lite kossor



En liten bild från trailfinalen



Försökte fånga iaf en stop på bild, men eftersom jag bara hade mobilkameran blev dom inte av bästa kvalitet.


Men det kommer bättre bilder och film så småningom!




Kommentarer
Postat av: Janne G

Grattis dåda två. En råse morötter till K.

Och klia K, du vet var.

J

2011-10-27 @ 08:16:07
Postat av: Noomie

Sikken lång man! Jag sparade på Lexx, men halva blev avkliad så det blev till att klippa hela -.-

Kul med western! Inom vilka områden rider du det?(:

2011-11-11 @ 10:04:27
URL: http://lexx.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0