What a star

Raport från helgen.

Var och hämtade hö i fredags. Två fina rundbalar blev det. Välte in dom i ladan, för att sedan komma på att det kanske är smart att ha en i stallet så jag slipper springa över hela gården med hö, så jag välte/rullade ut igen och vidare in i stallet. Jämnfört med att släpa runt dom där förbannade störpåsarna var det en bit kaka att rulla höt.
Såg väldigt fint ut och luktade gott även.

Lördag var tävlingsdag. Skulle starta klass 8 och 10 efter lunch, så jag tänkte att jag hade gott om tid. Vilket misstag. Kollade facebook på morgonen och en av dom som skulle vara med skrev att flera klasser var strukna och att det inte var många startande, så det var ju bara att panikpacka bilen och kasta in hästen (som fö gick på väldigt snällt och fint) och köra iväg.
Dom var så snälla på tävlingen så dom pusslade om lite och körde andra klasser i väntan på mig.
Kom fram och hann rida fram ca 5 min innan det var dags att gå in på banana. Första klassen var horsemanship och vi var 5 startande. Honey skötte sig SUPER! Var hur cool som hellst inne på banan, stog snällt och väntade på vår tur, lyssnade fint på hjälperna. Var lite tittig men det var ju inte så konstigt, nytt ställe, nya hästar och lite folk som satt och kollade på. Var bara skritt och trav men hon stressade inte så mycket jag trodde utan skötte sig som sagt jättefint!
Det slutade med att vi vann den klassen! En riktigt fin start på vår tävlingskarriär kan man ju lugnt säga.

Direkt efteråt var det pleasure. I den klassen var vi 4 och också det skritt och trav. Hon var fortfarande lugn och fin, lite hög i formen men jag krävde inte desto mer av henne utan koncentrerade oss på att ha ett lugnt tempo istället.
Vi slutade 4a där.

Efteråt pratade vi lite med dommaren som tyckte att hon såg stressad ut, och var ojämn i formen, men jag tror han jämnförde henne lite för mycket med en quarter. Dom har ju ett helt annat grundtempo och naturlig form.
Är iaf som sagt väldigt nöjd och stolt över henne!
Hon var så cool och fin. Stod och gäspade på luneup och brydde sig inte heller något om att det var en hingst med.

Klubbens kassör som hade prisrosetterna var inte med, hon var hemma sjuk, så vi fick inga rosetter tyvärr, men dom skulle skickas, så Honeys första blågula är på väg!


Idag har jag och Kajsa varit ute på promenad. Hon haltar inget längre så imorgon ska jag rida. Var ute ca 45 min och hon fick jogga brevid mig bitvis.
I veckan ska vi till ridhus och träna på bla trailmönstrena. Ska bli kul. Helt sjuk att det bara är en vecka kvar tills SM

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0