news

Huvudvärk...
Var och hämtade strö i Skövde igår. Skulle även hälsa på Hans och hans Tanja. När transporten var fylld med strö ser jag att ena bakdäcket är nästan platt. Kör till närmsta bensinstation och inser att ventilen läcker, så jag pumpar upp däcket, köper superlim och limmar ventilen (alltså inte IN i ventilen som pappa trodde utan där ventilen går ihop i däcket) kör till Hans och får middag. När vi ätit åker vi till Hans gode vän som är en gummigubbe och lämnar släpet där över natten. Åker tillbaks och klipper Hans och sen kör jag hem. Blev lite senare än planerat men men.
Hämtade släpet idag men ordentligt lagad ventil. Yey.

Nå kvällen gick mest åt att släpa dom där förbannade pappersströpåsarna från transporten och in i ena ladan och stallet. Nå nu behöver jag inte göra det på ett tag iaf. Däremot ska det släpas hö imorgon, pust...

Tillägg.. Lyckades smälla ena frambommen i transporten på mitt finger igår så nu är det rött, blått och utsmyckat med ett fint sår. Dessutom är det typ 10 grader kallare än alla andra fingrar. Kanske borde amputeras..

Tillägg II.. Tävlingen på lördag är flyttade. Blir i ett annat ridhus än det Honey är van vid, men det går säkert bra ändå. Tanken var först att Honeys förra ägare Lina skulle komma upp ihelg och vara med, men hon fick förhinder. Nå det kommer ju fler tillfällen. Nu får jag istället med mig Jonna så jag inte behöver vara själv. Blir nog bra

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0