Please fit

Var ju hos Per igår som sagt. Sadeln jag hade beställd hann inte komma innan jag skulle dit tyvärr.. Men han hade en jag fick prova som han tyckte satt fint och kändes bra att rida i också. En TexTan reiningmodell.
Ridningen gick iaf bra, hon är svagare i vänster varv och det märks tydligt i galoppen då hon inte orkar balansera upp sig utan lägger sig på insidan. Fick lite övningar att träna på för att stärka henne. Högervarv är hon mycket bättre i. Överlag var hon mycket lugnare än förra gången vi var där, och traven har blivit rejält mycket stabilare. Kul att det går framåt!
5 min efter att jag satt mig i bilen och börjat köra hem fick jag sms avisering om att sadeln kommit. Typiskt.

Nå jag hämtade iaf ut den idag, och provade lägga på den lite fort ikväll. Tyckte att den kändes rätt så bra faktiskt. Fick i två fingrar mellan manken och sadeln och den kändes som att den låg jämnt över ryggen. Ska prova rida med den i morgon när vi kommit till Åmål så får jag känna lite mer och se vad Honey tycker om den



 

 

Har även packat nästan allt som ska med, får väl se vad jag glömt när jag kommer fram.
Kan nog kanske vara en bra idee att packa lite kläder åt migsjälv kom jag precis på.. Och ett par skolböcker också för den delen!

Har ju börjat med en ny kurs nu, Djurskydd, Välfärd och Etik aka DVE
Väldigt intressant, men samtidigt tror jag det kommer bli den svåraste kursen denhär terminen. Finns inget rätt eller fel och ju mer vi läser om det, desto mer känner man sig som en hycklare..

Hade etikdag idag och fick börja med föreläsning av Johan Beck-Friis som var väldigt intressant! Först var det om import av gatuhundar till Sverige och sen aktuellt om djurskydd. Som sagt, väldigt intressant! Han var en riktigt bra föreläsare så alla som har chansen, lyssna på honom!

Nå men som sagt, packa till mig också....



Kommentarer
Postat av: Janne

Kolla att hon verkligen lyfter ryggen under sadeln.

Har sett tråkiga fall där HÄSTEN formar ryggen efter sadeln för att den trycker ojämt på ryggen och lurar alla att sadeln passar när den egentligen är hemsk för hästen.



Annars så rider jag i en reining sadel som jag egentligen inte behöver.



/Janne

2011-11-18 @ 09:19:26

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0