Dork

Vilken lång dag. Började med föreläsning med Per Jensen om domesticering. Väldigt intresant och bra!
Sen PBL på eftermiddagen och utvärdering av etologi 1 kursen. Efter det var det hem och klippa Jenni och fixa flätor på Anna Marja. Efter det iväg och kika på Marias häst som såg väldigt trevlig ut, och speciellt eftersom den är rätt oriden då hon fått föl och stått pga skada.
Sen hem och ta tag i kvällens pluggande och nu är det dags att gå och lägga sig, men först läsa nått kapitel i boken vi ska ha tenta på.. Dock känns den ju sådär seriös efter att jag läst det här:
En vanlig ridhäst, som väger 400-500 kg, äter 4-6 kg hö och upp till kanske 6 kg kraftfoder om dagen om den rids ett par timmar.

Tydligen ska det finnas ett par såna jättelustiga misstag i den så det blir spännande..


Är "ledig" på torsdag och fredag. Är ju djurskyddskonferens i Stockholm på torsdag som alla vi får gå på om vi vill, dock har jag tyvärr inte tid eller råd att göra det. Synd för det hade nog vart kul. Men istället ska jag satsa på att bli helt färdig med projektarbetet och om jag har tur (=ork) den etologiska studien också..



Tänkte ju att jag skulle få lite filmat när jag rider bettlöst, men på ridskolan får man ju inte rida utan träns och det ÖSREGNADE så att gå till Carinas ridbana kändes sådär populärt... Nå fick en liten snutt ändå

Och du anonym som skickade denna länk till mig får gärna utvecka din tanke med det..

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0