Do they know it's christmas

Så har bobbsan åkt hem med Jonas igen. Var väldigt mysigt att ha honom här ett par dagar.
Var ut på promenad idag med ett par från klassen och deras hundar och han var förvånansvärt duktig. Trodde han skulle hetsa upp sig mycket mer än vad han gjorde.

Imorgon har vi inget i skolan så det blir att plugga hemma! Har ändå kommit en litenbit med mitt projektarbete så det verkar som att det blir något av det iaf.
Så ska det packas inför lördag också, och tränas lite en sista gång. Var ute och gick med Honey ikväll och hon är ju som en stor hund, går och släpar mulen i marken och ska lukta överallt.
Ska även börja kolla runt efter en ny sadel som jag skrev igår, men det kanske är smart att lägga ut den jag har på annons först. Ska även be Per om hjälp med att hitta en goding som passar så det blir rätt och riktigt. Frågan är ju bara vad det ska bli av lille hästen, och om det är smart att köra på en reiningsadel eller leta efter någon med allroundmodell.. Det återstår att se


För övrigt önskar jag mig hönät av någon vänlig själ i julklapp/baraförattjagärsåsnällochsöt-present





Eftersom näten har så små maskor tar det längre tid för hästen att äta upp höet, vilket jag tror skulle vara väldigt bra speciellt för Kajsa + att ju längre ättid = ju mindre mat går åt (fast hur mycket mindre tjockis skulle äta är ju en fråga för sig...)
Det ultimata skulle ju vara två små till boxarna och två större till höet i hagen

finns HÄR

Så har även gulliga Petronella lovat att ta hand om mina bestar så jag kan åka hem över jul. Supersnällt!
Nyår blir nog ändå här i Skarastad

Kommentarer
Postat av: Elin Stjernstedt

SV: Tack :D

2011-11-03 @ 23:49:56
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Janne G

Dom här har jag:

http://www.shiresequestrian.co.uk/shop/product.php?productid=1221&cat=626&page=3

2011-11-07 @ 08:18:25
Postat av: Linnea

Ja den såg ju ut och ha lagom stora maskor, men vad blir det med frakt och så?

2011-11-07 @ 09:54:19
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: Janne

Jag tror att det var väldigt lite totalt.

Det blev något billigare än att beställa i sverige och så är hålen bara 30mm men dom töjs lite eftersom.

Överlevde vintern med några revor som jag har sytt ihop igen. En av hästarna går och bär omkring en lastpall med kragar som jag har fäst fast ett av näten i. Dom tål mycket men det är på gränsen när han attackerar dom. Kajsa hittar säkert något sätt att överlista nätet.

2011-11-11 @ 13:49:09
Postat av: Linnea

Ja jag tror det är 30mm hål på dom jag kollade på också. Dom får ju hö i vanliga hönät nu och det håller för båda hästarna, men vill ju att det ska bli lite längre tuggtid, speciellt för Kajsa.. Men överlag verkar dom ju rätt hållbara

2011-11-12 @ 22:40:38
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: janne

Kollade upp vad jag betalade för 2 nät:

Payment method: Credit Card

Delivery method: Outside UK - If postage exceeds £15.00 we will email you with cost

Subtotal: £19.98

Shipping cost: £15.00

Total: £34.98



Dom är egentligen lite för stora för jag kan nog få ner en 18kg:s torrhöbal i ett nät men jag resonerade som så att det nog blir jobbigare för dom om det hänger lite lösnät i vägen för dom hela tiden.

Se bara till att dom inte lyckas trassla in skorna i näten. Jag har ett i en rundbalsbytta fäst i en stock och den andra i en pall med kragar. Har undvikit att fästa fast dom i något massivt för då sliter dom sönder nätet, nu så bär dom omkring lite vikter och får träning av det och näten håller.



Men som sagt Kajsa är ju rätt smart så hon hittar säkert något sätt att få sönder nätet eller kanske öppna upp påfyllningen.

/Janne

2011-11-14 @ 08:39:03

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0