Princess

En tävlingsdag till ända

Åkte hemifrån strax efter 8 och var hemma igen runt 18.30



Hade ju tvättat av henne lite fort igår och inte lagt täcke på henne under natten vilket ju var dumt såhär i efterhand. För första gången någonsin hade hon två stora svarta fläckar på varsin sida om rumpa. Tack Honeypie!
Hon var iaf snäll och lasta och gick på direkt.

Första klassen var pleasure w&t och vi var 10 ekipage. Hon skötte sig jättefint och var lugn och sansad. Dock diskade jag oss genom att göra en otillåten vändning när vi skulle byta varv, jag tänkte lite fel där helt enkelt.. Men men, jag är nöjd med henne iaf!
Klass två var westerriding. Snälla Jenny som var med filmade det från läktaren. Är ju inte den bästa kameran på min telefon, men det är ju iaf bättre än något. Hon tog rätt galopp i båda varven men jag var lite sen med första fattningen, och lite väl tidigt med avsaktningen. Nåväl, det var ju vår första galoppklass så..



Den ritten ledde fram till en andraplats!

Dagen avslutades med horsemanship. Mönstret gick tokdåligt! Men (som tur var kanske) gjorde det det för dom andra också och det gjorde att vi faktiskt vann. Kan lugnt säga att det är den absolut sämsta ritt jag någonsin vunnit på hahaha.
Men som sagt, är iaf jättenöjd med Honey, hon är så lugn inne på banan. Kollar lite på läskiga saker, typ domaren men jättefin överlag. Blir nog bra med lite mer erfarenhet bara.





Prisrosetterna var också väldigt läskiga, men bara när en främmande människa kom med dom..
Var det jag som satte på dom så var de inga problem


Kommentarer
Postat av: evalill

Ser fint ut, kul! :D Och den där behöver minsann ingen lössvans...

2011-11-06 @ 09:20:22
Postat av: Linnea

Tackar. Bortser man från första galoppen i wr så är jag väldigt nöjd med den! Hehe nej hon klarar nog sig utan :P

2011-11-06 @ 19:08:49
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: Elin stjernstedt

SV: Tack :D Min plan är väll att det ska bli en bra allround häst i western men nu dom första åren blir det nog en hel del Halter :) Men vi siktar väll in oss på wester riding, halter, hunter, horsemanship , trail och horsemanship :D

2011-11-06 @ 20:30:26
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0