Kajsa for the win!

Sådär så var första tävlingen på hundra år avklarad!

Åkte härifrån redan på fredagen för att inte ha så sjukt långt på lördag. Fick övernatta hos Jeanette som också är med i laget och bor i Molkom. Tidigt i ottan mötte vi upp Evalill, Linda och Katarina och färden fortsatte mot Borlänge och Lövåsen.
Väl framme var det lite kaos med boxar och fållor. Alla var utmärkta, men vi hade inte fått våra, men efter lite tjorvande och jagande av människor löste det sig.

Första klassen var trail för laget. Om jag inte minns fel var det 25 startande då den gick klass i klass med "vanliga" tävlande som inte var med i WA.
Mitt i ritten kom jag på vad jag höll på med och blev sjukt nervös lite hastigt, men det gick bra ändå. Kajsa skötte sig som en liten ängel.
Eftersom vi inte ställde upp i klassen privat utan bara för laget var vi inte heller med på prisutdelningen för klassen. (Prisutdelningen för WA är i slutet på dagen efter alla klasserna) Och efteråt var det flera som kom fram och frågade vad vi gjorde för osynligt fel som gjorde att vi inte vann. Men när jag kollade protokollet visade det sig att jag hade vunnit hela klassen med 3.5 poäng till godo till tvåan! Väldigt bra start på dagen!

Klass nr 2 var pleasure. I den var det bara WA deltagare så vi var 8 ekipage inne på banan samtidigt. Den vann vi också!

Vår sista klass för dagen var westernriding. Tror vi var runt 15 startande i den, som också gick klass i klass.
Allt gick bra tills det var dags för första bytet, jag gjorde inte tillräckligt tydlig hjälp för det och hon ville inte byta, så jag semivrålade "BYYYYYYT" med en röst från mordor. Tydligen så var det ett ypperligt sätt att få henne att byta på. Nästa byte gick lite bättre.
Även den klassen vann vi! Hon är så duktig min lille fis!!

Totalt vann vårt lag den delsegern, vi hade vunnit alla klasser och fick totalt 118 p. Laget som kom tvåa fick 102 om jag inte minns fel. Nu har vi alltså vunnit dom två deltävlingarna vi varit med i, och nästa (och sista) blir den 10e juli. Sen är det distriktsfinal i Gävle i augusti och vinner vi där också blir det riksfinal!


På lördag var det dags för B-klasserna. Första gången vi ställde upp på den nivån så jag var lite lätt nervös. Märkte direkt på morgonen att Kajsa var väldigt trött från gårdagen, inte så konstigt iom att vi varit ute i princip HELA dagen. Första klassen för dagen nu var horsemanship. Vi var bara tre deltagare då två tydligen strukit sig.
Kajsa var som sagt rejält trött och jag fick driva på henne, men det gick bra ändå, vi vann! Skitkul att vinna första B-tävlingen!

Nästa klass var pleasure. Kommer inte ihåg om vi var 8 eller 9 som var med. På halva banan hörde man inte vad speakern sa, så vid ett tillfälle galopperade vi glatt på innan jag såg att alla andra skrittade. HOPPSAN!
Vid ett annat skulle vi göra halt och sedan jogga. Ok tänkte jag och började driva på, när jag sekunden efteråt insåg att speakern sagt RYGGA.. Även att hon hostade till ett par gånger mitt i allt och jag tänkte att allt var kört.
Men se det var det inte, utan vi kom 2a!!

Så var vi framme vid sista klassen för helgen. Det var trailen. Kajsa var så trött så jag funderade nästan på om jag skulle stryka oss, men det var en rätt kort bana så vi körde på. Vi fick starta först, vilket jag inte gillar, men inget att göra åt. Tog oss runt hela banan iaf, fast det var på håret kändes det som. Kajsa var som sagt väääääldigt trött! Slutade iaf med att vi kom 3a med bara 0.5p efter tvåan. Men det var mycket bättre än vad jag trodde. Hon som vann hade också en fjording. Alltid lika kul att se duktiga fjordisar!

Så totalt under helgen blev det 4a första placeringar, 5 om man räknar med lagsegern, 1 andraplats och 1 tredjeplats
Sjukt nöjd, och sjukt stolt över vaniljbullen som fick väldigt mycket beröm från alla håll och kanter!

Nu lite bildbomb
(observera att pokalen är lite sne, skrattat hårt åt det)



























Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0