Honey, you're home!




















Så efter lång väntan är hon äntligen hemma hos mig!
Ice Farceur's Honey

Resan startade 0730 och vi var hemma igen runt 0000. En lång dag, men det var det värt!
Passade på att stanna i Skara och kolla på mitt (ev) blivande boende. Det hade varit perfekt till 100% förutom den lilla detaljen att djur inte får vara inne i huset. Går ju jättebra nu så länge det är varmt, för då kan Bobbsan sova i bilen, problemet är ju när det blir kallt och djävligt.. Nå det får vi lösa på något sätt. Var iaf ett mysigt litet hus, fullt möblerat och EGET STALL!! Stora fina hagar, men det blir nog att köpa en munkorg till Kajsa så inget otrevligt inträffar. Har även kirrat hö och kommer mest troligt att köra på pappersströ som kostar typ inga pengar alls. Grejt!

Efter kaffe med Göran (den (ev) blivande hyresvärden) och Hans (boendepimp, samt mammas kusin) fortsatte vi söderut mot Åseda. Hela dagen var det sjukt varmt och jag svettades floder. Efter ett tag märkte vi dock att det var mycket mer effektivt att köra med rutorna nere än med AC som luktade damm.

Väl framme hos Lina och Daniel blev det lite mer kaffe och kontraktskrivande. Sjukt läskigt! Jag fick nästan blackout och fick tänka till när jag skulle fylla i personnummer och liknande, men det blev nog rätt. Efter att allt var kirrat och klart var det bara hästen som fattades. Lina hade lasttränat henne i ett par dagar och det hade gått jättebra, nu var det ju inte riktigt samma sak tyckte Honey. Annan bil, annan transport, 2 främlingar som stog och kollade på, hon ville alltså INTE gå in. Men efter ett tag stog hon ändå inne, luckan var stängd och vi rullade iväg. Blev lite hastigt på slutet och jag hann inte riktigt säga hejdå till Lina ordentligt, men men. Vi hade kamera i transporten och kunde hålla koll på henne vilket kändes skönt. Var dock ett fingeravtryck eller motsvarande på skärmen som gjorde att om jag kollade snabbt såg det ut som att hästen låg ner och jag fick hjärtstopp varje gång. Men hon stog som ett snällt litet lamm hela vägen och gick lugnt av när vi var framme. Tog en liten runda med henne så hon fick sträcka på benen och släppte sen in henne i hennes nya box. Stackarn drog en 4 min kiss så fort hon kom in, så det var inte så konstigt om hon hade lite bråttomt på bensträckaren!
Dom andra hästarna tyckte det var lite spännande, men var väldigt lugna ändå.

Bobby var med under hela färden och var en riktig liten guldkille. Han sov så gott i sin bur, och gnällde inte en enda gång fast det blev väldigt sent innan vi kom hem och han fick äta och sova på en stillastående plats.

I morse for jag dit i ottan, liftade med Jonas när han åkte till jobbet. Möttes av glada gnäggningar av tre små hästar. Släppte ihop Kajsa och Honey på en gång och det gick hur bra som hellst! Dom luktade på varandra och började sedan äta gräs alldels intill varann. Var inga problem när det var utfodring utan dom delade så fint på allt. Efter nån timme när det blev SJUKT varmt var det dock lite värre. Hagen blev full av bromsar och båda tyckte det var rejält jobbigt. Honey vallade runt Kajsa så hon blev helt slut. När jag var färdig i stallet tog jag in henne och gav henne en svalkande dusch, och rejält med myggmedel. Honey fick ingen dusch då hon är lite skeptisk mot vattenslangar, och att börja med det idag känns väldigt overkill, så hon fick nöja sig med ett myggmedelsbad. Öppnade även  upp till den andra delen av hagen där det finns lite skugga, mer gräs och framförallt, lite mer VIND!
Det gjorde susen och båda hästarna satte genast igång att äta nöjt.

Nu ska jag nog chilla på balkongen en stund innan det är dags att åka tillbaks till stallet i eftermiddag. Kajsa ska ridas, och Honey ska kelas med. Eventuellt en liten promenad, beroende på hur hon känns.

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh hon är jättefin, vad spännande för dig! :)

2011-06-30 @ 15:52:06
Postat av: linnea

hihi jag vet, det är lite galet!

2011-06-30 @ 22:15:53
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0