What a day

Ja herre gud!
Har precis kommit hem från stallet och ska snart tillbaks.

For dit i morse för morgonpasset, mockat hage, fixat Kajsas lösa skor, ridit Honey och det gick SUPER BRA!
Carina och Timber var i ridhuset samtidigt och vet inte om det var det att det fanns sällskap, men hon har ALDRIG (under den sjukt långa perioden på knappt en vecka jag ridit henne) gått så lugnt och fint tidigare. Ingen stress utan lugnt och fint.
Hade två bommar som vi gick över också utan problem fast hon kollade rätt rejält på dom första gången.
Sen lite träning i vattenspiltan, inga problem att gå in, dock lite läskigt när vattnet kom, men lyckades spola på golvet alldeles brevid henne. Smartot skulle ju lukta på vattnet också så hon fick ena näsborren full.. Nå det blir spolspilteträning varje dag från och med måndag. Hon skall badas i sommar!

Sen var det lunchpasset i stora stallet. Sjukt oorganiserat. Anette hade skrivit en lapp på vad som skulle göras, men det var väldigt tjorvigt ändå. Vissa kallade lunchen för middag, andra lunch, och så hette nästa måltid eftermiddag, sjukt förvirrande. Nej jag håller mig till frukost, lunch, middag och kväll. Enkelt!
Tog väldigt lång tid innan allt var klart iaf, och jag kunde åka hem. Måste äta lite innan det blir att åka tillbaks och bada Kajsa som ser ut som en rejäl skrutt.
Dock är det enda vi har som går att äta typ ägg, så jag satsar nog på något mer rejält till middag när allt är klart och jag kan slappna av och sova!


Mästerfotograf Linnea (och Carina) har varit framme



Såg tre äckliga änder på morgonen som valde att simma runt i gödselstackens vidriga vatten, fast det finns vanligt, rent och trevligt vatten ca 100 m därifrån. Bläk!



Lite suddigt..






Hittade Kajsas flugpannband i hagen. Känns inte som att det var värt att använda den längre...




Honey i spolspiltan

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0