Here comes the summer

Ännu en måndag. Har ju haft gäster så jag har inte hunnit blogga under helgen.
Patrik och Marlene med barnen kom i fredags. Det första Alvar ville göra var att spela tv-spel och sen satt han där varenda sekund han bara fick, och Olle låg och kollade på.
Fredagkväll skulle vi kolla film. Black Swan och jag var väldigt peppad. Dock råkade jag visst somna efter 5 minuter och sov som en gris hela filmen. Men dom andra sa att den var bra så jag får nog kika på den en annan dag.

På lördag åkte vi först en tur till Säffle. Killarna gick på fiskebutiken och jag och Marlene en snabbis och kollade kläder.
Sedan åkte vi till stallet för en liten ridtur. Olle skulle få rida när dom andra plockade svamp. Var ju givetvis Kajsa som fick agera barnridningshäst och gjorde det lika bra som hon alltid gjort. Även Alvar vågade sig fram och borsta och klappa henne, men han ville inte rida. Men Patrik satt upp en sväng och såg gigantisk ut med en alldeles för liten hjälm, jättegummistövlar och så lille Kajsa.
När han suttit klart på henne åkte Jonas och han hem med barnen och jag och Marlene stannade kvar och tog en tur i skogen.

På kvällen lagade vi jättegod mat, klyftpotatis, quornburgare till mig, någon form av kött (kan ha varit fläskfile) till dom andra och så kantarellsås! Här i skogarna finns det hur mycket kantareller som hellst. Förra året hittade vi tillochmed det i parken bervid här vi bor.
Lördakväll lyckades jag hålla mig vaken lite längre.

Söndag förmiddag skulle jag jobba ett par timmar. Blev tillfrågad i torsdags om jag kunde göra det och man är ju inte den som är den som tackar nej till lite jobb, och speciellt inte en helgdag!
Så jag for iväg på morgonen innan dom andra vaknat. Dock var det en bra jobbdag för det var riktigt kissväder! Ösregnade och var tråkigt, så när jag kom tillbaks runt 1330 hade dom andra inte gjort något annat än kollat på tv och spelat tv-spel med barnen. Eller just det, dom hade vart iväg en sväng och försökt fiska lite, men det  gick dåligt.
Men på eftermiddagen trotsade killarna regnet och for ut i svampskogen igen och kom hem med typ 5 kg kantareller! Det växer nästan ur öronen på en här..
Och när dom kom tillbaks for jag och Marlene till stallet igen, dock ridhusridning.

Sen hände det inte så mycket mer som jag kommer på nu iaf.

Liftade med Jonas till stallet imorse igen. Hagen håller på att bli en riktig lerpöl vid grinden och vattenkaren så jag skottade på ett par kärror grus. Det var jobbigt kan jag lova! Mockade även hagen och var väldigt kär i mina gummistövlar undertiden. Tror jag plockade ur lika mycket lera som bajs, men skit samma. (Höhö)

Nu går det framåt med Honey igen. Hon hade lite svårt att flytta undan baken åt höger idag. Ville bara gå fram, åt vänster, bak eller i princip åt vilket annat håll som hellst, men tillslut fick vi till det och hon flyttade bra utan att falla åt något annat håll.

Nu ska jag göra något annat.

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0