Time to fly

Så var det bestämt. Mor och far kommer hit söndagen första veckan i augusti. Spännande.

På onsdag åker Jonas och fiskar och blir borta till fredagen veckan efter så jag och Bobby blir själva.

Idag har det varit väldigt trevligt väder så jag och Carina tog en tur med dom gamla bestarna. Vi red ca 8 km och lät dom springa av sig lite. For längst en jättefin väg i skogen med super underlag! Sådana turer ska det bli fler av!

Sedan var det dags för den lille. Vi tog också en tur i skogen, men dock av lite lugnare slag. Första gången vi var ut ensama och det gick fint både i skog och längst vägen. Dock såg vi en kohage som Honey tyckte såg väldigt suspekt ut, men traktorer och bussar var inge problem. Inte heller bron över forsen vid stallet var något att hetsa upp sig för. Ställde oss vid stora vägen en stund och hoppades på att få se nån lastbil på lagomt avstånd, men det kom bara husvagnar och en buss..
Efter ridturen var det dags för hennes första hårtvätt här hos mig. Det gick hur bra som hellst! Såpade till den tidigare bruna manen två gånger och det löddrade på hejvilt! Nu vet jag varför pälsglansen inte gett någon effekt hittills, alla hårstrån har ju vart omgivna av ett lersmutsskitlager så allt har mest bara trasslat ändå. Nu blev den len som silke!! Och vit! Tog inte luggen med såpa utan nöjde oss med att bara blöta den, vilket inte heller var något problem över huvud taget! Dock skulle även den må gott av lite såpa.... Funderar på om jag även ska ge mig på svansen imorgon...

Imorgon kommer Patrik, Marlene, Olle och Alvar. Jonas ska ta med Patrik och Alvar och fiska. Alvar ville fånga gammelgäddor som han sa. Jag, Marlene och Olle åker nog och rider istället. Det är så skönt att ha en gammel skrutt jag kan lita på till 110% så Olle också får rida.



Kajsa gnussar efter en ridtur



Världens tröttaste



Såg en extremt liten groda för nån dag sen. Fingret är min tumme





Nybadad med ren och fin man



En liiiiten nyansskillnad på luggen och resten av manen. Eeeewwww

Kommentarer
Postat av: em

det kke var en prins!

2011-08-01 @ 16:16:38
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0