Thanks hun...

Jobbat idag 8-13. Lite skönt att göra något faktiskt. Något annat än att vara i stallet och hemma dvs...

Efter jobbet blev det ridturer. Först Kajsa. Red på BA bettet lite som omväxling. Brukar ju mest ha det när jag rider ut annars, är alldeles för dålig att rida henne på två händer, ren lathet från min sida. Gick bra iaf, hon är så väldigt duktig min lille tant. Märker det extra mycket nu när jag har Honey att jämnföra med. Kajsa är verkligen en känslig häst, behöver bara tänka vad jag vill göra så gör lille tjockis det. Min kärlek!

Sedan så var det lillbusen. Det går alltid bra i början, men efter typ 10 min får hon någon episod där hon försöker allt för att komma undan i 5-10 min och sen ger hon med sig och det går bra igen. Idag fick hon dock lite mer spel än vanligt... Hon lyckades knocka mig rejält så mina glasögon gick lite sönder. Fick även ett fint litet jack precis under ögonbrynet, mitt stackars vänsterögobryn som varit med om så mycket... 9 stygn räcker tycker jag!

Men bortsett från det gick det väldigt bra. Börjar få till traven lite bättre nu också, dock orkar hon inte riktigt bära sig utan att rusa än, men det kommer.
Duschningen efteråt gick jättebra! Hon stog så snällt och still, så imorgon eller på torsdag ska jag nog försöka mig på att tvätta henne lite mer, iaf manen...




Blir att ringa optikern imorgon.. Damn you blindness



Ikväll for jag och Jonas och tog årets första dopp. För mig iaf, han har redan hunnit bada ett par gånger under sina fisketurer. Kan inte direkt påstå att det var varmt, men inte heller så kallt som jag trodde..

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0