Sunny day

Har kommit in i en rätt bra morgonrutin.
Åker med Jonas till stallet
Ger hästarna frukost
Mockar hagen
Duschtränar Honey
Rider Kajsa
Rider Honey
Ger hästarna lunch
Motionerar hunden genom att gå hem

Då är allt klart och klockan brukar vara runt 13
Så får jag och Jonas massa tid på kvällen när han kommer från jobbet


Båda hästarna gick super idag. Kajsa gjorde jättefina byten åt båda hållen. Hon vill alltid slänga in ett par korsgaloppssteg från höger till vänster, men idag gjorde hon rena fina!
Och lille Honey gör såna framsteg från dag till dag. Jätteroligt. Börjar söka sig lite framåt nedåt själv. Försöker jag något nytt på tisdagen, så kan hon det på onsdagen. Efter en stunds träning i ridhuset skrittade vi runt stora stallet idag. Det var lite läskigt, men gick bra ändå. Hon är inte riktigt lika stursk när jag sitter på som när jag leder henne märkte jag. Efter ridturen var hon hur mysig som hellst. Hade inte alls brottom ut i hagen som hon brukar, har även börjat stå rätt still när jag borstar och gör iordning. Hittills har hon trampat runt rätt mycket, men jag tror hon börjar gilla läget rätt så bra nu.


Har precis ätit och ska snart åka och jobba. Ska bli kul.

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0