Play

Pust jag har gjort alldeles för mycket redan idag. Åkte med Jonas till stallet i morse. Det har regnat inatt och lite fram och tillbaks under dagen och på morgonen var hagen rätt så blöt, lerig och framför allt hal. Jag lyckades med konststycket att halka och lera ner precis hela mina nytvättade jeans. Som tur var hade jag ett par extrabyxor i stallet, men inga som går att rida med, så det var bara att ge hästarna frukost och glatt promenera 3km hem och byta kläder..

Tog bilen tillbaks till stallet i rena torra kläder. Då hade häven hästarna hunnit torka lite. Först ut idag var Kajsa. Red inte idag utan vi lekte lite i ridhuset istället. Lite följa john och så bygdde jag upp ett litet hinder med sockerbitar som hon hoppade självmant ett par gånger. Tänkte att jag skulle löshoppa henne lite mer seriöst någon dag. Inga höga höjder, utan bara lite gymnastik.

Sedan var det Honeys tur. Det gick JÄTTE bra idag! Hade lite bommar som vi gick över, flyttade fram och bakdelen, ryggningar, halter, skänkelvikning och liiiite korta övergångar till trav. Hon lyssnade fint och stressade inte upp sig en endaste gång. Brydde sig inte heller om musiken öht. Har märkt att hon har lite svårt att kliva över ordentligt med frambenen när man ska vända åt höger. Hon vill hellre snurra baken och stå still framtill, men det ska vi allt jobba på. Åt vänster är det inga problem.
Hade tänkt tvätta svansen på  henne idag, men eftersom att vädret var så tråkigt så får det vänta någon dag.

När jag kom hem tog jag macktjuvenBobby och gick till granngården. Ny saltsten och en flughuva till Kajsa inhandlades. Även ett litet tuggben till B blev det. Kajsa blir väldigt rinnig i ögonen av flugorna så nu får hon en huva. Hoppas hon får det lite lugnare med den.

Nu ska jag vila en liten stund. Senare kommer ju Patrik och Marlene med kidsen och då blir det full rulle.
Men kanske man kan få sig ett glas vin ikväll..

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0