Loose it

Första uteritten med Honey igår. Fick hjälp av Sanna som äger Buster, hon red med på extremtrygga och coola Kajsa som stöd, och så Carina med Axel. Det gick bra, men var väldigt mycket flugor som irriterade alla hästarna. Även en GIGANTISK broms av något slag som var minst tre cm lång! Men vi skrittade grusvägen till huset och tillbaks. Såg kor på vägen som hon var lite skeptisk till, men det gick bra ändå!
Men hon har fått för sig att stegra lite nu och då. Inte bra, men än så länge lyfter hon bara framhovarna i princip. Får se till att bli av med det innan hon kommer på att resa sig högre!
Men som sagt hade vi två coola grisar med oss som smittade av sig en bra del tror jag. Ska försöka rida ut minst en gång i veckan iaf så hon blir trygg och säker. Snälla Sanna har lovat att följa med


Ikväll är det jobbmiddag med Jonas jobb i Lysekil. Ska bli trevligt, men lite synd att det är just ihelg. Är ju bluesfestival här nu som jag faktiskt sett fram emot. Vi hade tänkt gå ut på stadens (byns) gator och torg och ta en öl och kolla på befolkningen, vilket vi inte gjort sedan vi flyttade hit.
But no!
Och imorgon kväll blir det heller inget iom att jag ska upp och köra till Avesta mitt i natten och ska försöka sova på kvällen, plus att jonas stannar i Lysekil och fiskar ihelg. Well vad är väl en bluesfestival i Åmål...


Märkte i onsdags att båda Kajsas bakskor är lösa. Carinas hovis skulle komma idag och sko Axel och kunde slå fast dom samtidigt, men den människan är totalt omöjlig att få tag på! Skulle ringa honom igårkväll och få reda på vilken tid han skulle komma, men jag har ringt och ringt och ringt och ringt, men han svara inte. Enligt Carina är han alltid såhär, omöjlig att få fatt i och kommer inte dom dagarna han säger att han ska. Sjukt drygt. Men om det skiter sig med honom skulle Tobias slå fast dom så jag behöver inte ställa in tävlingen. Pjugh

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0