How about this

Tävling nr två avklarad. Blev en lååååååång dag, dryga dygnet faktiskt.
Startade mitt i natten i ösregn och var framme nångång runt 0700 om jag inte minns fel. Första klassen var
B-trail och där kom vi tvåa! Andra klassen var B-horsemanship som vi kom trea i, och Jeanette vann!

Alla WA-klasserna var på eftermiddagen så det blev en bra paus för Kajsa. För laget tävlade vi trail, westernriding och pleasure.
Vet inte riktigt hur det gick i dom klasserna för det vart lite rörigt i prisutdelningen, jag blev inkallad fast jag inte skulle bli, så jag vet att totalt kom jag trea i trailen, men vet inte om ettan och tvåan var med i WA. I westernridingen blev jag också inkallad, där kom jag etta. Hur det gick i pleasuren är jag inte säker på, men jag var inte nöjd med den, fick ett avbrott i galoppen och hon ville hela tiden gå och snegla utåt.. Nåväl, totalt kom jag femma iaf så det måste sett bättre ut än vad det kändes..



Totalt så vann vi med laget iaf, IGEN. Denna gång med över 20 p till laget som kom tvåa. Så nu får vi träna som tusan till Gävle i augusti

Kajsa tog varenda tillfälle under dagen att vila, så även i transporten på väg hem
Kom hem nångång runt två tiden på natten och sov till 11 dagen efter, men jag är fortfarande sjukt trött kan jag meddela. Även en otrevlig huvudvärk har tagit min hjärna i besittning








Idag var det dags för Honey att duschträna igen. Det gick bra idag och jag lyckades spola henne över hela kroppen. Och när jag gjort det en gång borde jag vart smart nog att sluta, men jag tänkte köra en gång till och det ville hon inte riktigt så vi hade en liten diskussion, men inget är omöjligt, hon ska badas så småningom



Även att ridningen har börjat gå riktigt framåt. Hon flyttar undan för skänkeln bättre och bättre varje gång, hon är väldigt lättlärd!

Nu ska jag nog sova en stund och hoppas att min hjärna mår bättre senare

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0