Don't know much trigonometry....

har kommit  igång lite smått med matten för sesongen. hittills går det faktiskt rätt bra. är inne på trigonometri som första kapitel. peppar peppar att det inte blir svårare.

även naturkunskapen går i ett huj. har jobbat mig fram till vecka 10 enligt planeringen. bara en labb som ska göras, men det vet jag inte vad det är så det får vänta. och så ett prov också som var planerat till v 7..

jonas var med till stallet igår och filmade lite när jag red. har såna problem att få till bytena ordentligt. går bra på två händer men på en hand skiter det sig totalt. även ett par bilder togs som jag eventuellt bjuder på lite senare..


ihelg hade vi riktigt mysigt. lördagkvällen bestog av trerätters. ostmuffins till förrätt, som dock inte riktigt blev som jag hade tänkt, men var ätbara ändå.
huvudrätten var svamprisotto som jonas gjorde. jättegod!
och efterrätten blev hallonpannacotta variant LCHF. även den lite lätt misslyckad, men äh. den gick också ner

(har för länge sedan insett att det är jonas som är mästerkocken i vårt hem)

Kommentarer
Postat av: Ystret

När jag kommer och hälsar på ser jag fram emot svamprisotto! =)



2011-01-18 @ 00:34:56
URL: http://www.ettklickforskogen.se
Postat av: linnea

det får du allt be mästerkocken om

2011-01-18 @ 13:28:56
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0